مسیحیان مناطق تحت کنترل کردها آماج حملات ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری آسیانیوز، روستاهای مسیحی نشین مناطق تحت کنترل کردهای عراق و سوریه آماج حملات هوایی ترکیه قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، ترکیه از سه سال پیش مناطق کردنشین عراق و سوریه را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است. بهانه این کشور برای بمباران این مناطق حضور نیروهای پ.ک.ک در این مناطق بوده است.

خبرگزاری آسیا نیوز در دو گزارش پیرامون وضعیت روستاهای مسیحی نشین اقلیم کردستان و منطقه تحت کنترل اداره خودگردان کردی در سوریه، از تخریب و بمباران مداوم این مناطق توسط پهپادها و جنگنده های ترکیه خبر داده است.

این خبرگزاری با اشاره به این که ترکیه در سال 2023 بیش از 800 بار به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حمله کرده است از کشته شدن چندیدن تن از مسیحیان ساکن این مناطق خبر داده است.

مار ماوریس امسیح، اسقف اعظم کانتون جزیره و فرات در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه به این خبرگزاری گفته است در حملات اخیر ترکیه به این مناطق، اموال و دارایی های مسیحان آسیب زیادی دیده و تعدادی از قربانیان حملات هوایی ترکیه نیز مسیحیان هستند.

ساکنان برخی روستاهای مسیحی نشین شمال اقلیم کردستان عراق نیز به این روزنامه گفته اند ترکیه در حملات هوایی خود به اقلیم کردستان، به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک در این مناطق، به اموال مسیحیان آسیب زیادی وارد کرده است. ساکنان مسیحی این مناطق از ناامن شدن این مناطق و احتمال کوچ آنها به خارج از عراق و یا دیگر مناطق امن تر اقلیم کردستان خبر داده اند.

کد خبر 2765351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha