استراتژی تازه ترکیه برای تضعیف منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- آنا ریبری و لیزا شیشکو معتقدند ترکیه به دنبال تضعیف شدید منابع اقتصادی کردهای سوریه به جای عملیات زمینی در این منطقه است.

به گزارش کردپرس، ترکیه در یک سال اخیر روی حمله به منابع آبی، گازی، نفتی و کشاورزی کردهای سوریه متمرکز شده است. این کشور در حملات هوایی یک سال گذشته بسیاری از ایستگاه ای پمپاژ آب، برق، میدان های گازی و منابع حیاتی را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

 آنا ریبری و ایزا شیشکو، دو محقق حوزه مسائل کردی در سوریه این اقدام تازه ترکیه را استراتژی جدید آنکارا برای تضعیف هرچه بیشتر اداره خودگردان کردی در سوریه می دانند. آنها در مصاحبه با نشریه لفت ایست هشدار دادند ترکیه بیشتر به دنبال محاصره اقتصادی و نابودی منابع سوختی و غذایی به عنوان راهکار تازه ای برای تحت تاثیر قرار دادن اداره خودگردان کردی در سوریه است.

آنها معتقدند که ترکیه دیگر به دنبال اشغال نظامی این مناطق نیست بلکه با محاصره اقتصادی و هدف قرار دادن زیرساختها که هزینه آن کمتر از اشغال نظامی است، به دنبال ضربه زدن به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه است.

البته این دو محقق مسائل کردی معتقدند یکی از دلایلی که ترکیه به جای عملات نظامی زمینی به بمباران هدفمند به منابع اقتصادی روی آورده است، مخالفت شدید روسیه و آمریکا با عملیات زمینی است.

آنا ریبری و لیزا شیشکو همچنین بر این باورند اقلیم کردستان عراق نیز تحت فشار ترکیه، در محاصره اقتصادی کردهای سوریه تاثیر دارد زیرا گذرگاههای خود را بر روی کردهای سوریه بسته است.

آنها یکی از دلایل تمرکز شدید ترکیه بر حملات هدفمند به منابع کردها را عدم بازتاب جدی تحولات این منطقه و حملات هوایی ترکیه در رسانه های جهانی داسته اند زیرا به گفته آنها، تحولات مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مانند سابق نزد رسانه های جهان اهمیت ندارد.

کد خبر 2765363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha