واکنش اتحادیه میهنی کردستان نسبت به به‌حرکت درآوردن نیروهای ارتش عراق به سوی محله‌های کردنشین کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- اتحادیه میهنی کردستان در پاسخ به حرکت دادن نیروهای ارتش عراق به سوی محله‌های کردنشین، تهدید کرده و اعلام کرده است که نمی‌خواهیم اوضاع را بیش از این به هم بریزیم، وگرنه حرکت دادن نیروها را نمی‌پذیرم.

به گزارش کردپرس، ریبوار طاها رئیس ائتلاف کرکوک قدرت و اراده ماست در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «متأسفانه اکنون شاهد هستیم که ارتش نیروهای خود را وارد محله نوروز کرکوک کرده است و از اهالی این محلات خواسته است تا محله را ترک کنند به بهانه اینکه زمین های این محله ملک وزارت دفاع عراق هستند».

ریبوار طاها افزود: «زمین های محله نوروز واگذار نشده اند، رژیم فروپاشیده بعث می داند که چگونه در زمان خود روی این زمینها خانه ساخته شده است، اما این زمین ها اساساً متعلق به وزارت دارایی، شهرداری ها و چند شخص دیگر است، یعنی هیچ ربطی به وزارت دفاع عراق ندارند».

وی از طرف اتحادیه میهنی کردستان تهدید کرد و اعلام کرد: «بهتر است در مسئله زمین و املاک دخالت نکنند و ارتش کنار بکشد، ما می توانیم اقدامات دیگری در پیش بگیریم، اما حفاظت از امنیت کرکوک برای ما مهم است، برای ما مهم است که از ثبات و آرامش کرکوک محافظت کنیم و منتظریم در تصمیم خود و آنچه رخ داده تجدید نظر کنند».

کد خبر 2765369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha