آغاز تلاش های ترکیه برای جلوگیری از تصدی استانداری کرکوک توسط اتحادیه میهنی کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس جبهه ترکمن ها دیدار کرد و اعلام کرد که ترکمن های کرکوک حق تصدی پست استانداری را دارند و ناظران بر این باورند که دعوت حسن توران به آنکارا، پیامی از سوی ترکیه برای جلوگیری از تصدی پست استانداری کرکوک توسط اتحادیه میهنی کردستان است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، پس از دیدار هاکان فیدان با حسن توران، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «این حق ترکمن هاست که پست استانداری کرکوک را بر عهده بگیرند» وی همچنین گفت که در مورد مرحله پس از انتخابات استانی با جبهه ترکمن در کرکوک بحث و گفتگو کرده اند.

بنابر گزارش روزنامه العرب، ترکیه تلاش های خود را برای جلوگیری از تصدی پست استانداری کرکوک توسط اتحادیه میهنی کردستان آغاز کرده است، در عین حال تقاضای ترکیه برای دادن استانداری کرکوک به ترکمن ها در حالی مطرح می شود که جبهه حسن توران تنها صاحب دو کرسی و اتحادیه میهنی کردستان پنج کرسی دارند.

به نوشته این روزنامه، با توجه به تعداد کرسی ها کسب پست استانداری برای ترکمن ها دشوار است، اما هاکان فیدان می خواهد برای آنچه ترکیه قصد دارد با ترکمن های کرکوک انجام دهد، توجیه قانونی پیدا کند.

کد خبر 2765384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha