انتقاد استاندار کردستان از تصمیمات کمیسیون ماده ۵

استاندار کردستان با اشاره به اینکه گاهی مسائلی در کمیسیون ماده ۵ پیشنهاد و مطرح می شود که جای تعجب دارد، گفت: برخی دستگاه ها درخواست تغییر کاربری عمومی به مسکونی را دارند که به هیچ وجه راه و شهرسازی اجازه پذیرش چنین درخواستی ندارد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان، گفت: جلسه آینده این شورا با هماهنگی بانک ها و خدمات رسان باید برگزار شود و در این جلسه مشخص شود که در شهریور ماه سال ۱۴۰۳ چند واحد مسکن به بهره برداری و تحویل متقاضیان داده می شود.

وی درباره تسهیلات بانکی، اظهار کرد: هر بانکی تعهداتی پذیرفته، باید به تعهدات خود عمل کند، این جزو مصوبه شورای مسکن است و خلاف این، از هیچ مسئولی پذیرفته نیشت.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه نرخ سود تسهیلات مسکن ملی ۲۳ درصد نیست، بلکه ۱۸ درصد و دولت ۵ درصد آن را تقبل می کند، افزود: بانک ها ملزم به رعایت این مصوبه هستند و بر اساس هماهنگی انجام شده ۲ سال اول پرداخت تسهیلات و تقسیط، ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و سال های بعد به صورت پلکانی افزایش می یابد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه گاهی مسائلی در کمیسیون ماده ۵ پیشنهاد و مطرح می شود که جای تعجب دارد، ادامه داد: برخی دستگاه ها درخواست تغییر کاربری عمومی به مسکونی را از این کمیسیون دارند که به هیچ وجه راه و شهرسازی اجازه پذیرش چنین درخواستی ندارد و معاونت عمرانی استانداری نیز زیر بار چنین درخواست هایی نمی رود، فرقی نمی کند از طرف کدام دستگاه باشد.

وی با بیان اینکه این نوع تغییر کاربری ها خلاف قانون بوده و به مثابه فساد است، یادآور شد: تا زمانی که بنده در استانداری هستم اجازه چنین کاری را نخواهم داد.

استاندار کردستان بیان کرد: در یکی از شهرستان ها ۷۰۰ متقاضی مسکن که اکثرا کارگر و سرپرست خانوار هستند، پول واریز کرده، اما بلاتکلیف مانده بودند، با پیگیری مشکل آنان را حل کردیم، این با لابی و قدرت فرق داشت، در جاهایی که نفع عمومی باشد، همه ظرفیت ها را پای کار می آوریم.

زارعی کوشا گفت: سال آینده بودجه در شورای برنامه ریزی باید با دقت بیشتری تخصیص داده شود، چرا که اعتبارات لازم برای زیرساخت پروژه ها نیاز است.

هزینه آماده سازی هر متر زمین در کردستان ۱.۳ میلیون تومان است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه عمده زمین های الحاقی نوع یک و دو و با توپوگرافی خشن هستند، گفت: هزینه آماده سازی هر متر زمین در کردستان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده، در حالی که در استان های دیگر ۵۰ هزار تومان است.

جهانگیر الیاسی با بیان اینکه هزینه آماده سازی زمین در استان بالاست، اظهار کرد: ۱۷ هزار و ۴۰۰ سهمیه برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکن در بانک های استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرک سازی نیز درخواست اعتباراتی برای تملک اراضی ارائه شده است، افزود: مردم بابت سود تسهیلات ۲۳ درصدی دغدغه دارند و قطعا باید وام پرداختی به متقاضیان ۱۸ درصد بوده و ۵ درصد آن را دولت تقبل کند.

کد خبر 2765388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha