۹ پروژه آبرسانی در شهرستان دیواندره به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: ۹ پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان دیواندره با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان و با هدف تأمین آب شرب پایدار ۳ هزار نفر به بهره برداری رسید.

محمد فرهاد در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: آبرسانی به این روستاها با هدف رفع تنش آبی و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دستور کار شرکت قرار گرفت و طی آن اقداماتی چون احداث مخزن، حفاری و لوله گذاری خط انتقال، احداث ایستگاه سرچاهی و انشعابات انجام شد.

وی افزود: با بهره برداری همزمان از این ۹ پروژه، آبرسانی به روستاهای قاچیان، کانی کبود، یوزباشکندی، توکلان، مران، آب باریک، علی آباد مران و مرادقلی انجام و مردم این روستاها از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اظهار کرد: برای تأمین آب شرب این ۹ روستا، عملیات احداث ۱۳ باب مخزن بتنی با حجم ۹۰۰ متر مکعب، ساخت ۲ ایستگاه سرچاهی، اجرای خط انتقال اصلی به طول ۶۹ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر انشعاب داخل روستایی اجرا شد.

فرهاد ادامه داد: طرح جهاد آبرسانی شهرستان دیواندره با هدف تأمین آب شرب پایدار ۳۵ روستا و برای جمعیت ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در حال اجرا است.

کد خبر 2765444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha