پیکر هنرمند پیشکسوت مهابادی در باغ فردوس آرام گرفت

سرویس آذربایجان غربی- آیین تشییع و خاکسپاری «صلاح شیخ‌محمدی» هنرمند پیشکسوت مهابادی با حضور مردم و مسئولان سینما در آرامستان باغ فرودس این شهر برگزار شد.

به گزارش کردپرس، صبح امروز ١٨ دی ماه مراسم خاکسپاری هنرمند مرحوم «صلاح شیخ‌محمدی»با حضور علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و مسئولان شهرستانی و جمعی از علاقه مندان به هنر، تلویزیون در باغ فردوس مهاباد برگزار شد.

«صلاح شیخ‌محمدی» بازیگر قدیمی تلویزیون، تئاتر و سینما هفته‌ی قبل در جریان حضور در یک پروژه هنری در استان سیستان ‌و بلوچستان دچار سکته‌ی مغزی شد و علیرغم جراحی و تلاش پزشکان بیمارستان زاهدان، در سن ٧٦ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند در عرصه تئاتر، نمایش و دوبله، آثار فاخری را از خود به یادگار گذاشته و مردم وی را با نام هنری «مام نه‌نو» می‌شناسند. او در تئاترهایی چون سه‌یده‌وان، تلنگر سلیم، آخرین سمفونی عشق، لعبتک ها و یاغی‌ها ایفای نقش کرده است.

شیخ محمدی همچنین در فیلم های شکارچیان عقرب، بازم سیب داری، میراث، له‌چه‌رخان، په‌ککه‌وتوو، گه‌ڕه‌کی داهوله‌کانن، سرته له‌گه‌ڵ با، سیبه‌ری ژیان، سێ گۆشه‌ی مه‌رگ، بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد، ماندوو، هه‌نیسکی ئاسمان، ترس له مردن، شه‌نگال و ... نیز هنرنمایی کرده بود.

کد خبر 2765451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha