کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

سرویس کردپرس _ سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: اصلی ترین اهداف راهبردی و رویکرد ما؛ کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.

به گزارش کردپرس؛ شهرام کهریزی گفت: اصلی ترین اهداف راهبردی و رویکرد ما؛ کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است که به همین منظور و با انجام برنامه ریزی و اهداف کارشناسی شده اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

وی گفت: با کارشناسی های انجام شده، یکی از مواردی که بیشترین تلفات جاده ای را در سال های گذشته داشته است تردد راکبین موتورسوار درمحورهای روستایی و فرعی بوده که برنامه های گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و ما توانسته ایم در ۶ ماهه اول سال‌جاری، تلفات جاده ای را در راه‌های روستایی و فرعی ۱۰۰ درصد کاهش دهیم و به صفر برسانیم.

کهریزی افزود: برای انجام این مهم، اقداماتی از جمله: برگزاری کلاس های آموزشی با محوریت رعایت قوانین و مقررات و اهداء کلاه ایمنی انجام شده و در ۹ ماهه گذشته سال‌جاری طرح ایمن سازی راکبین موتورسیکلت در روستاها و شهرستان ها بصورت مستمر درحال انجام است. تعداد ۵۸۶ کلاه ایمنی و ۲ هزار و ۳۴۴ برچسب ایمنی به راکبین موتور سیکلت اهداء و ۸۴۰ نفر ساعت نیز کلاس آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: ارتقای ایمنی عابران پیاده، یکی دیگر از از اهداف راهبردی این اداره کل است که جامع هدف در طرح مدارس و دانش آموزان حاشیه راه ها بوده و در ۹ ماهه سال‌جاری، ایمن سازی فیزیکی ۴ مدارس حاشیه راه ها و آموزش ۱ هزار و ۹۵۰ نفر ساعت دانش آموزان حاشیه راه‌ها با برگزاری مسابقه و اهداء جوایز انجام شده است.

کهریزی در ادامه درباره دیگر اهداف راهبردی گفت: کاهش معضل خستگی در رانندگان با برگزاری و اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در راهدارخانه‌ها و مجتمع های خدمات رفاهی، بهبود رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با  انتشار کتابچه، بروشور، تبلیغات محیطی بیلبورد، انتشار موشن‌گرافی و اینفوگرافی در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیمای استان کرمانشاه انجام شده که هدف اصلی؛ فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات رانندگی است.

وی درباره ارتقای وضعیت ایمن شبکه راه های استان گفت: در حوزه ایمنی راه ها در ۹ ماهه سال‌جاری اقدامات مؤثر و گسترده ای انجام شده است که می توان گفت: این اقدامات در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نقش بسیار خوبی را ایفا کرده است و این اقدامات بخصوص در ایام پیک تردد زوار اربعین حسینی(ع) نمود داشت که تمامی زوار اربعین از وضعیت محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه بسیار خشنود و راضی بودند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم گوشه ای از این اقدامات را شرح دهیم می توان به نگهداری و ترفیع، تعمیر و نوکوبی ۷۹ کیلومتر گاردریل، نصب ۳۴ کیلومتر نیوجرسی، نصب ۱۲ هزار عدد تودلی، گل‌گارد و مسیرنما بر روی نیوجرسی ها و گاردریل ها، اجرای بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی در راه‌ها، نصب ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو اخطاری، انتظامی و علائم، ایمن سازی و آشکارسازی ۷۵ مورد دوربرگردان و دماغه ها، نصب ۱۸ هزار و ۵۰۰ عددرفلکتور در حاشیه بزرگراه‌ها، احداث ۱۶ کیلومتر روشنایی طولی جدید در نقاط پرحادثه و گردنه‌ها انجام شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: ارتقای ایمنی دسترسی به شبکه راه‌ها از اهداف و رویکردهای بسیار مهم است، که در این خصوص می توان به رفع ۳۹ نقاط پر حادثه در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه سال‌جاری، ۳۱ نقطه مستعد حادثه، ۸ نقطه مصوب سال ۱۴۰۱ و نیز ۹ نقطه پرحادثه درحال انجام است.

شهرام کهریزی در پایان افزود: سامانه ۱۴۱؛ پل ارتباطی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با همشهریان عزیز است به نحوی که می توانند نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت نسبت به پاسخگویی اقدام شود.

کد خبر 2765482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha