نوجوان من به تلفن هوشمند اعتیاد دارد؛ چه کنم؟

سرویس ایلام - تصویر نوجوانی که دائم در حال استفاده از تلفن همراه هوشمند است به یکی از نگرانی های والدین تبدیل شده در حالی که شاید زیاد هم وضعیت بغرنج نباشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، باور کنید یا نه، استفاده از گوشی هوشمند می تواند برای نوجوانان مفید باشد. نوجوانان از تلفن های هوشمند برای ارتباط با همسالان خود استفاده می کنند. در تکالیف مدرسه کمک می گیرند و حتی می توانند از برنامه هایی برای سازماندهی آنها استفاده کنند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که نوجوانان دائماً در ارتباط هستند، اما بسیاری از آنها از دستگاه های خود در محدوده سالم استفاده می کنند.

اما باید در نظر داشت توانمندسازی نوجوانان برای کنترل استفاده خود از تلفن های هوشمند و ایجاد و حفظ تعادل سالم بسیار مهم است که در ادامه به برخی از راهکارها در این خصوص می پردازیم.

آموزش

برای رفع اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه، آموزش نقش اساسی دارد. آشکارا در مورد مزایا و مشکلات احتمالی استفاده از صفحه نمایش صحبت کنید. سخنرانی به ندرت نتایج مثبتی را به همراه دارد، اما درخواست از نوجوانان خود در مورد مزایا و معایب می تواند باعث ایجاد گفتگوهای پر جنب و جوش شود.

پرسشهایی از این قبیل که استفاده بیش از حد صفحه نمایش چگونه از نظر جسمی، عاطفی، تحصیلی و اجتماعی بر ما تأثیر می گذارد؟  از استفاده مسئولانه از گوشی های هوشمند خود چه چیزی می توانیم به دست آوریم؟

در مورد تعیین محدودیت ها و مرزهای سالم برای خانواده صحبت کنید. این که از چه کنترل ها و تعادل هایی می توانید استفاده کنید تا به آنها پایبند باشید. مانند عدم اجازه استفاده از تلفن در هنگام شام. به یاد داشته باشید، نوجوانان تنها کسانی نیستند که مستعد استفاده بیش از حد هستند. از همدیگر بپرسید چه اتفاقی می‌افتد اگر والدین محدودیت‌های خانواده را برای تماشای صفحه نمایش رعایت کنند؟

نظارت بر استفاده خانوادگی

نوجوانان زمانی که احساس می کنند تحت نظر هستند به دنبال راه حل هستند. نظارت را به یک هدف خانوادگی تبدیل کنید، با نوجوانان خود در مورد محدودیت های سالم و واقعی صحبت کنید و این کار منجر به رفع مشکل اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه می شود.

نویسنده: آمنه درویشی

کد خبر 2765513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha