مقامات اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در کرکوک به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند، اما «مشکل» رٶسای این دو حزب هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان هنوز برای تشکیل کمیته مشترک در شورای استان کرکوک به توافق نرسیده‌اند، در حالی که سه لیست عربی در کرکوک به توافق رسیده و کمیته مشترکی را تشکیل داده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از صدای آمریکا، روز سه‌شنبه اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در سطح مقامات کرکوک دیدار کردند. پس از این دیدار نیز محمد کمال، مسئول شاخه کرکوک حزب دمکرات کردستان اعلام کرد: «از این پس با اتحادیه میهنی همکاری خواهیم کرد، توافق حزب دمکرات کردستان با اعراب و ترکمن‌ها دور از واقعیت است».

یک منبع آگاه در نشست اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در کرکوک این موضع که این دو حزب برای همکاری به توافق رسیده‌اند را تکذیب کرد.

این منبع همچنین به صدای آمریکا گفت: «تیم های اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان هیچ مشکلی در همکاری با یکدیگر در کرکوک ندارند، دیدگاه های آنان به هم نزدیک است اما مشکل در ریاست هر دو طرف است و آنها باید به توافق برسند».

وی افزود: «حزب دمکرات کردستان می خواهد توافقات در کرکوک و درگیری‌های اقلیم را یکی بکند و با هم در مورد آنها گفتگو کند. اتحادیه میهنی کردستان نیز معتقد است که وضعیت کرکوک متفاوت است و باید از مشکلات اقلیم کنار گذاشته شود. بنابراین هنوز برای همکاری در کرکوک توافقی حاصل نشده است».

این منبع تصریح کرد: «هنوز مذاکرات جدی میان اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در کرکوک آغاز نشده است، اما نظرات آنها متفاوت است».

در آستانه تبلیغات انتخاباتی شورای استان کرکوک، اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در این استان به یکدیگر حمله شدیدی کردند، در حالی که می گویند از این پس باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

بر اساس نتایج انتخابات شورای استان کرکوک، کردها هفت کرسی، (اتحادیه میهنی کردستان پنج کرسی و حزب دمکرات دو کرسی) به دست آوردند، گفته می‌شود کاندید برنده شده مسیحیان نیز به اتحادیه میهنی کردستان نزدیک است.

کد خبر 2765546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha