۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نیازمندان کردستان هزینه شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذر ماه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این نهاد در بخش های مختلف هزینه شده است، گفت: از اعتبار هزینه شده ۵۹۳ میلیارد تومان کمک معیشتی به ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد بوده است.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی با بیان اینکه ۳۱ میلیارد تومان برای خدمات درمانی و بیمه های اجتماعی مددجویان هزینه شده است، گفت: پرداخت ۵۹ میلیارد تومان وام ضروری قرض الحسنه به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر، ۶۹ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به یک هزار و ۵۰۰ نفر و پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان اجاره مسکن به ۹ هزار نفر مددجو از دیگر خدمات امسال این نهاد بوده است.

وی اظهار کرد: هزینه کرد ۴۲ میلیارد تومان برای کمک به ازدواج یک هزار و ۳۵۱ نفر مددجو و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به تامین یک هزار و ۷۰۰ مورد لوازم ضروری زندگی جزو خدمات کمیته امداد استان کردستان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان پرداخت ۴ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ۴۹۰ میلیون تومان، کاریابی برای ۱۵۸ مددجو از طریق کارگاه ها و صاحبان مشاغل و آموزش فنی و شغلی یک هزار و ۴۰۰ نفر مددجو را از دیگر خدمات این نهاد در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

طوسی افزود: هزینه کرد ۴۶ میلیارد تومان برای خرید، ساخت و تعمیرات یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مددجویی و پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت از دیگر خدمات ۹ ماهه امسال بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان از طریق خیران به نیازمندان اهدا شده است، ادامه داد: معافیت سربازی ۱۱۲ نفر مددجو، تامین انشعابات رایگان برای ساخت مسکن مددجویان، اهدای بسته های غذایی، توزیع غذای گرم، خدمات آموزشی و فرهنگی از دیگر خدمات این نهاد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: این خدمات فقط بخشی از خدمات امسال این نهاد بوده که درقالب کمک بلاعوض، تسهیلات و کمک خیران برای نیازمندان و مددجویان این استان هزینه شده است.

کد خبر 2765554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha