پیامد حل نشدن مسئله مناطق مورد مناقشه میان کردها و بغداد

سرویس جهان- نشریه ایراک اویل ریپورت هشدار داد در صورت حل نشدن تکلیف مناطق مورد مناقشه، ممکن است درگیری های بیشتری میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق بوجود بیاید.

به گزارش کردپرس، مجله انگلیسی زبان ایراک اویل ریپورت درگیری ماه اکتبر سال گذشته میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق در نزدیکی یک منطقه مهم در خورمله را پیامد حل نشدن سرنوشت مناطق مورد مناقشه میان کردها و دولت مرکزی عراق دانسته است.

این مجله با اشاره به این که دعوت رهبران دو طرف به مذاکره و خودداری از خشونت باعث شد این منازعه خطرناک فورا متوقف شود هشدار داده که ممکن است خشونت ها بر سر مالکیت این مناطق مهم از سر گرفته شود.

ایراک اویل ریپورت علت تکرار این اتفاقات را عدم وجود اعتماد میان رهبران اقلیم کردستان و دولتمردان عراقی دانست. در این گزارش اشاره شده اگرچه دو طرف بر سر حل مسائل مهم مانند امنیت در مناطق مورد مناقشه، اقتصاد و نفت، مدام در حال مذاکره هستند اما با توجه به این که هیچ کدام از طرفین به هم اعتماد ندارند، تکرار این حوادث خشونت بار بعید نیست.

این مجله با اشاره به این که مناطق مورد مناقشه بویژه کرکوک از نظر انرژی، اقتصاد و امنیت اهمیت حیاتی دارند، هشدار داده است حل نشدن اختلافات و مناقشات بر سر مناطق مورد مناقشه می تواند باعث تکرار خشونت، ایجاد بی ثباتی  و عدم توسعه در این مناطق شود.

کد خبر 2765580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha