اظهار نگرانی سفیر آلمان در بغداد از وضعیت آزادی بیان و تعویق انتخابات پارلمان در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سفیر آلمان در عراق از تعویق انتخابات پارلمان اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرد و گفت که نگرانند اقلیم نتواند فرآیندی را که یکی از اصول اصلی دمکراسی است، انجام دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، کریستین هومان دنهارت، سفیر آلمان در عراق درباره تلاشهای برخی از احزاب شیعه در خصوص پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف در عراق گفته است که نیروها برای حمایت از دولت عراق آمدند، از روز اول مشخص بود که آنها نیامده اند تا همیشه اینجا بمانند و در آخر از اینجا خواهند رفت. حال سوال این است که این خروج چگونه به تدریج انجام می شود و نیروهای امنیتی عراق چگونه زمام امور را به دست خواهند گرفت؟ فکر می کنم این تمام چیزی است که ما بیش از یک سال است که روی آن کار می کنیم.

وی همچنین درباره اصلاحات در وزارت پیشمرگه گفته است که اصلاحات طبق برنامه پیش می رود، زیرا هدف این نیست که بار پیشمرگه ها را سنگین تر کنیم، بلکه منظور ما اصلاحات در زمینه های آموزش و تجهیزات و همه این موارد است و اینها نیاز به زمان دارند، این موارد را در دو سه ساعت نمی شود یاد گرفت، بنابراین نیاز به آموزش و تکرار دارد... این چیزی است که ما به عنوان یک فرآیند می بینیم و نمی توان این کارها را یک شبه انجام داد، ما پیشرفت زیادی داشته ایم و هماهنگی ها بسیار خوب پیش می رود. امیدواریم بتوانیم به حمایت از پیشمرگه ادامه دهیم.

کریستیان دنهارت در خصوص تعویق انتخابات نیز گفت: «به نظر من یکی از سنگ بناهای اصلی یک جامعه دموکراتیک این است مردم بتوانند اراده خود را بیان کنند و این کار را می توانند با رفتن به پای صندوق های رای انجام دهند. بنابراین متاسفم که این فرایند دوباره به تعویق افتاد و امیدوارم شاهد برگزاری این انتخابات در سال 2024 باشیم».

سفیر آلمان درباره وضعیت آزادی سیاسی و آزادی بیان گفت: «فکر می کنم این یک توسعه عمومی در عراق به عنوان یک کشور با تمامی مناطقش است، چیزی که گام به گام تکامل می یابد، بنابراین مطمئناً پیشرفت هایی انجام شده است، و اتفاقاتی نیز پیش آمده که پیشرفت ها را به عقب رانده اند، همچنین میدانیم برخی موانع پیش روی خبرنگاران در فعالیت ها و آزادی بیان در اظهار نظرهایشان وجود دارد، آزادی رسانه ها در واقع باید نشان از قدرتمندی آن جامعه باشد و این یکی از چالش‌های اینجاست، اما ما چالش‌های دیگری در زمینه حقوق بشر داریم، خشونت خانوادگی یک مشکل در سراسر این منطقه است».

وی تصریح کرد: « نمی گویم که پسرفت وجود داردبا این وجود، ما همیشه نگران هستیم».

کد خبر 2765586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha