رسانه‌ها سازنده افکار عمومی و صاحب قدرت هستند

سرویس ایلام - جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در نشست با شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر گفت: رسانه‌ها صاحبان قدرت هستند چرا که رسانه‌ها سازنده افکار عمومی هستند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قدرت الله کریمیان افزود: افکار عمومی نیرویی است که بدون گنج و قدرت برای حاکمان تعیین تکلیف میکنند و رسانه ها کسانی هستند که این افکار عمومی را می‌سازند لذا دارای قدرتی خاص در جامعه هستند.

وی افزود: رسانه‌ها بر فرهنگ جامعه خواه ناخواه موثر هستند و معاندین نیز از طریق رسانه علاوه بر سایر اهدافشان دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: حتی اطلاع رسانی ساده و حتی اخبار حوادث نیز در طول زمان بر چگونگی ساختن افکار عمومی موثر هستند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان بر جریان بمباران اطلاعاتی جهانی اشاره کرد و گفت: رسانه چه با هدف و چه بی هدف بر افکار عمومی و همه عرصه‌های اجتماع اثر می‌گذارد و بسیار بسیار صاحب قدرت است.

سردار کریمیان مطرح کرد: رسانه موفق باید اهل فن باشد و بداند که کی چه حرفی را بزند یا نزند و باید اشراف اطلاعاتی داشته و به تمام زوایای موضوع احاطه داشته باشد و از یک زاویه به موضوع نگاه نکند.

وی افزود: باید تراز سواد رسانه‌ای یک خبرنگار بیشتر از جامعه باشد تا در فرایند بمباران اطلاعاتی در جریانهای رسانه‌ای غالب حل نشود و بتواند افکار عمومی جامعه را هدایت کند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام توصیه کرد: رسانه‌ها ارتباط خود را با کتاب نباید قطع کنند و کنکاش عمیق در مسایل تنها در کتاب به دست می آید.

وی خاطرنشان کرد: رسانه باید مداری برای خود تعریف کند که نگاه و چهارچوب نظری خاص خود را داشته باشد و ترسیم این چشم انداز برای خواننده مهم است و باعث ارزش کار خبرنگاری می‌شود. 

کریمیان گفت: تولید محتوای رسانه به هنگام و به اندازه باید باشد و در زمانی که انقلاب در بزنگاه ها نیاز دارد باید به میزانی که لازم است به میدان آمده و روایت اول را منتشر کنند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه اخلاق را نباید فدای کار رسانه‌ای کرد، گفت: یک رسانه موفق یک مردم‌شناس موفق هم باید باشد و اگر نتواند مردم را و مسائل آنها را بشناسد نخواهد توانست که برای حل مشکلات آنها اقدام موثری داشته باشد.

کد خبر 2765590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha