علت تمرکز ترکیه بر نابودی ساختار سیاسی-نظامی کردهای سوریه

سرویس جهان- سامانتا تیل معتقد است ترکیه سیاست خود در سوریه را دنباله سیاست ضدکردی در داخل می داند. به همین دلیل، روی نابودی ساختار سیاسی-نظامی کردهای سوریه متمرکز شده است.

به گزارش کردپرس، ترکیه که تا چند ماه پیش فقط روی حملات به مراکز نظامی کردهای سوریه متمرکز شده بود، اکنون روی حملات هوایی علیه زیرساخت های غیرنظامی شامل تاسیسات آب، برق و مراکز بهداشتی تمرکز کرده است.

سامانتا تیل، کارشناس مسائل کردهای سوریه و پژوهشگر مرکز اطلاعات روژاوا علت تمرکز ترکیه بر حملات روزمره علیه کردهای سوریه را تلاش برای نابودی کامل هر چیزی در سوریه دانست که متعلق به کردهاست.

او درباره علت تمرکز ترکیه بر نابودی زیرساخت های غیرنظامی در کنار حمله به نیروهای کرد سوریه گفته است سیاست ترکیه در سوریه بخشی از برنامه مقابله با کردها در داخل این کشور است. به همین دلیل ترکیه در سوریه نیز سیاست ضدکردی خود را دنبال می کند.

او بر این باور است که ترکیه هیچ گونه ساختار مستقل یا نیمه مستقل مرتبط با کردها در سوریه را تحمل نمی کند و بر حملات خود علیه کردهای این کشور خواهد افزود.

این کارشناس مسائل کردها با اشاره به این که تنها راه برای مقابله با حملات هوایی ترکیه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال و شمال و شمال شرق سوریه است، از تاثیر منفی این حملات بر زندگی غیرنظامیان خبر داد. به گفته این کارشناس مسائل کردها، مردم عادی ساکن در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نمی توانند در برابر حملات بی امان هوایی ترکیه تاب بیاورند.

سامانتا تیل درباره تاثیر مناقشات منطقه خاورمیانه بر وضعیت کردهای سوریه نیز اشاره کرد که حمله اسرائیل به غزه باعث شده توجه جهانیان به وضعیت کردهای سوریه کمتر شود و ترکیه از این موضوع برای ضربه زدن بیشتر به اداره خودگردان کردی در سوریه استفاده کرده است.

کد خبر 2765604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha