انتظارات برآورد نشده غرب از اقلیم کردستان عراق

 سرویس جهان- اندیشکده امریکن اینترپرایز درباره وضعیت کنونی اقلیم کردستان عراق نوشت: سرنوشت سیاسی- اجتماعی این منطقه آن چیزی نشد که غرب از رهبران کرد عراق انتظار داشت.

 به گزارش کردپرس، اندیشکده امریکن اینترپرایز در تحلیل کوتاهی پیرامون وضعیت سیاسی اجتماعی اقلیم کردستان عراق، از پس رفت دموکراسی و تسلط جریان‌های خاص کردی بر این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

 در این تحلیل اشاره شده است که رهبران کرد عراق در ابتدا وانمود می‌کردند که این منطقه جزیره ثبات آرامش و تعامل با اقلیت‌های مختلف قومی و مذهبی خواهد بود اما وضعیت فعلی اقلیم کردستان خلاف این را نشان می‌دهد .

امریکن اینترپرایز با اشاره به اینکه اختلافات سیاسی داخلی میان دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان به اوج خود رسیده و اختلافات داخلی و خانوادگی در درون این احزاب نیز خود را نشان داده است، نتیجه این تحولات را ناکام ماندن انتظارات غرب از رهبران کرد عراق دانسته است.

 این موسسه آمریکایی در توصیف وضعیت اقتصادی این منطقه اشاره کرده است گول سر برآوردن هتل‌ها و ساختمان‌های چندین طبقه را نخورید؛ کارمندان دولت ‌ماههاست یا حقوق خود را نگرفته‌اند و یا نصف و نیمه دریافت کردند؛ این در حالی است که نخبگان سیاسی حاکم در بهترین وضعیت ممکن زندگی می‌کنند.

 اندیشکده امریکن اینترپرایز با اشاره به کوچ گسترده جوانان کرد اقلیم کردستان به اروپا نوشت: این روزها شاهد هجوم جوانان کرد به اروپا از طریق بلاروس یا مدیترانه هستیم. اما اشتباه نکنید آنها جوانان کرد سوریه نیستند که از جنگ فرار می‌کنند بلکه کردهای عراق هستند که از بیکاری و خفقان سیاسی هراسان شده و سختی‌های فرار به اروپا را تحمل می‌کنند.

 این موسسه آمریکایی با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی با عناوین مختلف نارضایتی خود را از این وضع اعلام کرده‌اند، نوشت: اما این موضوع نمی‌تواند باعث تغییر وضعیت در اقلیم کردستان عراق شود زیرا فساد در لایه‌های مختلف حکومت نهادینه شده و راهی برای اصلاح وضع موجود وجود ندارد.

 امریکن اینترپرایز حمایت آمریکا از رهبران کرد عراق برای تبدیل اقلیم کردستان عراق به جزیره ثبات را اشتباه خوانده و معتقد است انتظارات واشنگتن از رهبران کرد عراق سرابی بیش نبوده است.

کد خبر 2765626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha