خودرو و موتورسیکلت های بلاتکلیف در پارکینگ های کردستان باید تعیین تکلیف شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: ۴ هزار و ۳۲۹ دستگاه موتور سیکلت و هزار و ۶۸۰ خودرو بلاتکلیف در پارکینگ های استان وجود دارد که تا پایان سال جاری باید با هماهنگی دستگاه قضایی تعیین تکلیف شوند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جلسه بررسی آخرین وضعیت اموال تملیکی استان که با حضور عباس پوریانی حاکم شرع و نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی در سنندج برگزار شد، گفت: خودروهای توقیفی در پارکینگ ها باید تا پایان امسال تعیین تکلیف شده و این وضعیت سر و سامان یابد.

وی در ادامه به بحث قاچاق اشاره کرد و افزود: وجود ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق موجب شده است که قاچاق کالا و ارز در این استان وجود داشته باشد ولی برنامه های مستمر و مداومی برای پیشگیری از قاچاق در مرزها و نیز نظارت بر گمرکات استان و انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی در دستور کار دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: مسئولان قضایی استان در طول سال بازدیدهای متعددی از انبارهای جمع آوری و فروش اموال تملیکی انجام داده اند.

حاکم شرع و نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی هم در این جلسه با اشاره به آسیب های معضل قاچاق، بیان کرد: باید از متروکه شدن کالاهای توقیفی در انبارهای سازمان اموال تملیکی ممانعت کنیم و در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این اقلام اقدام شود.

عباس پوریانی وضعیت انبارهای استان را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: طی بازدیدی که از انبارهای اموال تملیکی استان داشتم کالاهای متروکه ای مشاهده نشد.

وی یادآور شد: تعداد ۱۴ فقره پرونده در دادگستری استان در انتظار صدور رای است و همچنین در شعب تعزیرات ۲۵۰ فقره نیز در حال رسیدگی بوده و امیدوارم با پیگیری بعمل آمده شاهد صدور آرا در آینده نزدیک باشیم.

حاکم شرع و نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی گفت: گمرکات استان باید با سازمان جمع آوری اموال تملیکی ارتباط و تعامل مستمر و موثری داشته باشند تا از تضییع اموال توقیفی بیشگیری شود.

پوریانی همچنین بر لزوم ارتباط سیتسمی منظم فیمابین اداره کل اموال تملیکی و اداره کل تعزیرات استان تاکید کرد و افزود: مدیران مربوطه مشکلات و موانع پیش آمده را با استفاده از ظرفیت دادگستری مرتفع کنند.

کد خبر 2765647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha