۷۱ نفر در آذربایجان غربی گرفتار برف و کولاک شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر عامل هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: در پی برف و کولاک در محور های چایپاره به چالدران، مهاباد به سردشت، اشنویه به ارومیه و تکاب به شاهین دژ نجاتگران  هلال احمر شهرستان های چایپاره، مهاباد، اشنویه و تکاب به ۷۱ نفر امداد رسانی کردند.

به گزارش کردپرس، حمید محبوبی افزود:  از عصر روز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲؛ در پی برف و کولاک در محور های چایپاره به چالدران، مهاباد به سردشت، اشنویه به ارومیه و تکاب به شاهین دژ، نجاتگران هلال احمر شهرستان های چایپاره، مهاباد، اشنویه و تکاب بلافاصله به محل حوادث اعزام شدند و اقدام به امدادرسانی کردند.

او ادامه داد: نجاتگران هلال احمر توانستند در محور مواصلاتی اشنویه به ارومیه ۱۵ دستگاه خودروی سواری را رهاسازی کرده و در محور تکاب به شاهین دژ ۸ دستگاه خودروی سواری، محور چایپاره به چالدران ۱ دستگاه خودروی سواری و همچنین در محور مهاباد به سردشت به ۴ نفر اسکان اضطراری داده و با هدایت خودروهای منحرف شده از جاده، به ۷۱ نفر از سرنشینان در راه مانده متاثر از این برف و کولاک امدادرسانی کنند.

محبوبی با اشاره به عملیات انتقال زن باردار بد حال در روستای اسدالله کندی شهرستان چالدران بیان کرد: در این عملیات، یک دستگاه آمبولانس و یکدستگاه خودروی کمکدار از جمعیت هلال‌احمر چالدران به روستای اسدالله کندی اعزام شدند.

مدیر عامل هلال احمر استان گفت: به دلیل برفگیر بودن مسیر روستا، نیروهای امدادی با کمک لودر راهداری، بعد از بازگشایی مسیر بر بالین مادر باردار بد حال رسیده و پس از انجام معاینات پزشکی به مرکز درمانی انتقال دادند.

او در ادامه از انتقال  مریض بد حال در جاده های برفگیر چالدران خبر داد و افزود: با درخواست همکاری اورژانس مبنی بر انتقال ۱ نفر آقای بد حال از روستای سگریگ چالدران، به دلیل شرایط جوی نامساعد منطقه و عدم دسترسی عوامل فوریت های پزشکی به روستا، اکیپ امدادی جمعیت هلال احمر چالدران به محل اعزام شدند و با تلاش چند ساعته نیروهای امدادی در منطقه سخت گذر ، بیمار به مرکز درمانی انتقال یافت.

کد خبر 2765707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha