۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
چه خبر از منطقه آزاد مهران؟

سرویس ایلام - منطقه آزاد تجاری مهران که برای تصویبش چند مجلس و دولت تلاش کرد، اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دادستان مرکز استان ایلام در پی یافتن این پرسش، جلسه‌ای را با دست اندرکاران و مسئولان منطقه آزاد مهران در این شهر برگزار کرد و گفت: این جلسه به منظور بررسی و نظارت بر اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم در جهت تسهیل و راه اندازی منطقه آزاد مهران صورت گرفته است.

عبدالوهاب بخشنده عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه به جد از طرف دادستانی مرکز استان در حال پیگیری و اجراست، رفع موانع تولید، تسهیل در فعالیت واحد های تولیدی و رونق کسب و کار است که راه اندازی منطقه آزاد مهران نیز در همین راستا بوده است و در صورت تحقق، به رشد و شکوفایی در استان منجر خواهد شد.

وی افزود: مسئولان اجرایی باید برای تحقق شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) با جدیت در جهت بهبود شرایط کسب و کار و رونق تولید تلاش کنند و دستگاه قضایی و دادستانی مرکز استان در راستای پیگیری حقوق عامه و عمل به وظایف نظارتی خود، هیچ کوتاهی و کم کاری از مسئولین را نمی پذیرد و در صورت مشاهده، با قاطعیت تمام برخورد قانونی خواهد کرد.

نورالدین رحیمی مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران نیز در این جلسه تاکید کرد: تمام مقدمات لازم برای راه اندازی و فعالیت رسمی منطقه آزاد مهران فراهم شده است.

او گفت: با پیگیری و حمایت استاندار ایلام مقدمات لازم در حوزه‌های اداری و حقوقی از جمله تصویب اساسنامه، مطالعات طرح جامع و تملک اراضی ملی و دولتی صورت گرفته و در آینده نزدیک با تعیین اعضای هیات مدیره شاهد فعالیت رسمی منطقه آزاد مهران خواهیم بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در بحث سرمایه گذاری مذاکرات و جلسات خوبی برای جذب سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی؛ در سطح استان و سطوح ملی انجام شده که با شروع فعالیت رسمی منطقه این سرمایه گذاران حضور خواهند یافت. 

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران افزود: مسئولین استان جهت تحقق این مطالبه مهم تمام تلاش خود را در سطوح مختلف ملی و استانی بکار گرفته‌اند و مردم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهند بود.

کد خبر 2765745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha