هشدار مقام ارشد کرد سوریه به ترکیه

سرویس جهان- رهبر مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه هشدار داد اگر حملات ترکیه ادامه پیدا کند نیروهای دموکراتیک سوریه با کنار گذاشتن توافق 2019، در مرزهای سوریه با ترکیه مستقر خواهند شد.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه بار دیگر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را هدف حملات تازه هوایی قرار داده است. همزمان مقامات کرد سوریه از حمله خمپاره ای به زندان الصناعه در شمال شرق سوریه که زندانیان داعشی در آن نگاهداری می شوند، خبر دادند.

صالح مسلم، رهبر مشترک حزب کردی اتحاد دموکراتیک یا PYD که نفوذ زیادی در اداره خودگردان کردی در سوریه دارد، نسبت به ادامه حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه هشدار داد.

صالح مسلم در مصاحبه با مرکز مطالعات کردی در آمریکا هشدار داد نیروهای دموکراتیک سوریه که بر اساس توافق 2019 از مرزهای مشترک مناطق تحت کنترل کردها با ترکیه عقب نشینی کرده اند، به سرحدات مرزی با ترکیه باز خواهند گشت.

این مقام کرد سوریه گفت اگر حملات ترکیه به کردهای سوریه ادامه پیدا کند نیروهای دموکراتیک سوریه دوباره در مرز مشترک با ترکیه استقرار خواهند یافت.

او تاکید کرد حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به صورت مستقیم حملات داعش را تسهیل خواهد کرد.

صالح مسلم گفت اگر نیروهای دموکراتیک سوریه، برای مقابله با ترکیه به مرز مشترک اعزام شوند، جبهه مبارزه با داعش تضعیف خواهد شد که این مسئله به قدرت گرفتن این گروه تروریستی در سوریه کمک خواهد کرد.

این مقام کرد سوریه روسیه و آمریکا را عامل جسورتر شدن ترکیه در هدف قرار دادن کحردهای سوریه دانست.

او افزود: اگرچه آمریکا و روسیه مانع از عملیات زمینی ترکیه شده اند اما به خاطر منافعشان در موضوع اکراین و ناتو، چشمشان را به روی حملات هوایی ترکیه بسته اند.

کد خبر 2765826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha