تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های ایلام استمرار یابد

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست نقش دانشگاهیان در مشارکت حداکثری در انتخابات تأیید کرد: جهت تبیین ابعاد مختلف انتخابات و تقویت مشارکت سیاسی، تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های ایلام استمرار یابد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: ستاد انتخابات استان، علاوه بر پیگیری امورات مرتبط با انتخابات، در سه ماه گذشته اقدامات خوبی در راستای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی با برگزاری جلسات متعدد با تاثیرگذاران و در نشست‌های مختلف با حضور دانشجویان، نخبگان، اصحاب رسانه، فرهنگیان و سیاسیون استان داشتند که خروجی مثبتی داشته است.
استاندار ایلام تأکید کرد: لازم است این سلسله جلسات با اقشار مختلف، همچنان استمرار داشته باشد تا از ظرفیت نخبگان، تریبون‌داران، اساتید دانشگاه و دانشجویان برای شور و نشاط و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی استفاده شود.
وی ابراز کرد: دانشگاه‌ها نیز در سطح استان به خوبی ورود پیدا کردند که امید بخش است و باید تقویت شوند، لازمه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی این است که باید گام به گام و مرحله به مرحله این جلسات تشکیل شوند. 
بهرام‌نیا افزود: در این رابطه اجرای طرح شهید آرمان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مهم است، دانشجویان می‌توانند در این کرسی‌ها، نقطه نظرات و حتی انتقادات خود را با رعایت خطوط قرمز نظام، مطرح کنند. در این رابطه نیازمند فضاسازی و تبلیغات محیطی هستیم.
وی مطرح کرد: در راستای انتخاب اصلح نیز می‌توان از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده هم در صدا و سیما و هم در مناظرات دعوت کرد تا زمینه بررسی برنامه‌های آنها برای جامعه مخاطب و مردم فراهم شود. 
وی گفت: اقدامات خوبی برای معرفی برنامه‌های کاندیداها صورت گرفته که راه‌اندازی ۲۰۰ کانال در صدا و سیما از جمله آن است که دو کانال آن مربوط به استان ایلام است‌ و می‌توان از این ظرفیت برای معرفی برنامه‌های نامزدها استفاده کرد.
بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم که می‌تواند در انتخاب اصلح تاثیرگذار باشد همین نشست‌های پرسش و پاسخ است و مناظرات هم باید بدون جانبداری توسط دستگاه برگزار کننده صورت گیرد و این از راه‌کارهای مفید برای معرفی اصلح ‌به مخاطب است. این تریبون‌ها می‌تواند در سطح شهرستان‌ها هم گسترش یابد.
استاندار ایلام برگزاری تریبون آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی را از مصادیق دموکراسی عنوان کرد و گفت: اوج مردم سالاری دینی در دولت سیزدهم بیشتر نمایان شده است و راه‌اندازی ۲۰۰ کانال در صدا و سیما از جمله آن است، ایجاد چنین بسترهایی در راستای سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات اثرگذار است.
بهرام‌نیا با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای برپایی انتخاباتی پرشور و سالم استفاده شود، عنوان کرد: استان ایلام در مقیاس ملی از نظر مشارکت در انتخابات، جزء استان‌های برتر بوده و امیدواریم با حضور حداکثری مردم استان در پای صندوق‌های رأی در این دوره نیز برگ زرین دیگری بر افتخارات استان افزوده شود.

کد خبر 2765838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha