خلیقی: ۲۱ هزار واحد آلاینده و مزاحم در کردستان وجود دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲۱ هزار و ۲۷۲ مورد واحد صنفی آلاینده و مزاحم در استان وجود دارد که نیاز است برای انتقال آنها به خارج از محدوده شهر اقدام شود.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در جلسه کارگروه رسیدگی به ایجاد شهرک های صنفی و ساماندهی مشاغل و اصناف آلاینده کردستان، گفت: ۲۱ هزار و ۲۷۲ مورد واحد صنفی آلاینده و مزاحم در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۱۳ مورد نیازمند انتقال به محدوده خارج شهر هستند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ جواز تاسیس واحدهای صنفی خارج از محدوده شهر توسط اداره کل صمت و اتحادیه ها صادر می شد ولی از آن زمان تا کنون این اختیار از اداره کل صمت سلب شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ موضوع مذکور بلاتکلیف بود و این مساله مشکلاتی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده بود، افزود: این مسئله توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در هیات مقررات زدایی مطرح شد.

خلیقی با بیان اینکه در هیات مقررات زدایی موضوع مذکور به سرانجام رسید و یکی از مشکلات بازرگانی حل و فصل شد، ادامه داد: براین اساس توسط اداره کل صمت و اتحادیه های صنفی جواز تاسیس واحدهای صنفی خارج از محدوده شهر صادر می شود.

وی ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم در استان را ضروری دانست و یادآور شد: آیین نامه ایجاد مجتمع صنفی از سال ۱۳۸۶ تصویب و ابلاغ و بعد از چند سال ابطال شد و در سال ۱۳۹۶ آیین نامه جدید ساماندهی اصناف تدوین شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ۲۵ رسته شغلی براساس این آیین نامه تدوین شده و شهرداری ها موظف هستند نسبت به ساماندهی و انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر اقدام کنند.

دریافت مجوز از طریق سامانه صدور مجوزها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان نیز در این جلسه گفت: در هیات مقررات زدایی مشکل صدور مجوز واحدهای صنفی خارج از محدوده شهر نهایی شد و تا ۲۲ بهمن امکان بارگذاری مدارک دریافت مجوز در سامانه صدور مجوزها فراهم می شود.

محمد مشیرپناهی با اشاره به اینکه مرجع صادرکننده مجوز شهرک های صنفی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است، اظهار کرد: اساسنامه شهرک های صنعتی استان هم باید به صنفی تغییر کند تا امکان صدور مجوز توسط این شرکت در استان ایجاد شود.

کد خبر 2765855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha