احیای خوشه های صنعتی، موتور محرکه تولید است

استاندار کردستان در راستای بررسی موانع رشد صنعت، برنامه ریزی برای فعال سازی ظرفیت های مغفول خوشه های صنعتی و توسعه زیرساخت های این حوزه در استان، با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، دیدار کرد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران حول محور توسعه صنعتی، در خصوص حوزه صنعت، راه اندازی و حمایت از ظرفیت های تجاری و صنعتی، بررسی موانع رشد صنعت و احیای خوشه سازی راهبردی برای توسعه صنعتی با توجه به پتانسیل استان، بحث و تبادل نظر کرد.

در این جلسه توسعه و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی، فاصله معنادار زمین های معدنی استان نسبت به کشور، بررسی زیرساخت ها و عملیات عمرانی شهرک ها و اعتبارات و خدمات حمایتی جهت توانمندسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان کردستان، مورد بحث و بررسی مدیران ارشد استانی و کشوری قرار گرفت.

در ادامه مقرر شد سازمان صنایع کوچک بر مبنای سیاست ها و ساختارهای خود، استان کردستان را یکی از اولویت ها در حوزه زیرساخت در خصوص پروژه های عمرانی و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دهد و حمایت های لازم را اعمال کند.

در این جلسه همچنین پیرامون خدمات حمایتی صنایع کوچک استان کردستان تحت عنوان خوشه صنعتی، فن بازار، ارتقای فناوری، دانش بنیان شدن و سایر موارد حمایتی، تخصیص اعتبارات جهت توسعه و عملیاتی شدن تعدادی از طرح ها در برخی شهرستان های استان از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی مواردی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت و این سازمان حمایت خود را از صنوف تولیدی و ایجاد واحدهای کارگاهی در شهرک های صنعتی استان را اعلام کرد.

کد خبر 2765856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha