ساماندهی صنوف آلاینده و خروج آنها از شهر باید به صورت ویژه دنبال شود

استاندار کردستان گفت: ساماندهی صنوف آلاینده و اختصاص زمین برای خارج کردن این صنوف از شهر باید به صورت ویژه دنبال شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کارگروه رسیدگی به ایجاد شهرک های صنفی و ساماندهی مشاغل و اصناف آلاینده کردستان، گفت: ساماندهی صنوف آلاینده و اختصاص زمین برای این صنوف باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی اظهار کرد: در اولویت بندی واگذاری و شیوه واگذاری زمین برای صنوف آلاینده بهترین حالت تشکیل تعاونی است این روش زمینه مشارکت بیشتر را فراهم می سازد.

استاندار کردستان با بیان اینکه نباید به این حوزه بخشی نگاه شود، افزود: ساماندهی صنوف آلاینده نیاز به کار جمعی و تعامل و همکاری ادارات و نهادهای مرتبط دارد.

زارعی کوشا ادامه داد: انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر هدف اصلی است اما باید براساس برنامه ریزی دقیق انجام شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه طراحی شهرک های صنوف آلاینده باید براساس المان ها و نمادهای معماری بومی انجام و اجرا شود، یادآور شد: یکی از نقایص در انجام کار عمرانی این است که کار ماندگار انجام نمی شود.

استاندار کردستان بیان کرد: اجرای کارهای ماندگار عمرانی می تواند به معرفی یک منطقه و شهر کمک کند برخی از شهرهای دنیا با یک پروژه معرفی و شناخته شده اند.

زارعی کوشا، تملک، استعلام زمین و سرمایه گذاری در انجام انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرهای استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از امروز باید تمام عزم خود را برای پیگیری مواردی که سابقه پیگیری دارند در سال آینده انجام دهیم.

کد خبر 2765865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha