صادرات گمرکات کرمانشاه به عراق افزایش یافت

سرویس کرمانشاه _ ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه گفت: در نه ماهه سپری شده از سالجاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه به بخش عرب نشین کشور عراق از حیث ارزش رشدی ۱۸ درصدی و به بخش کردنشین این کشور افزایش ۹ درصدی داشته است.

به گزارش کردپرس؛ علی اصغر عباس زاده، بیان کرد: در نه ماهه سالجاری ۲ میلیاردو ۲۳۱ میلیون و ۱۱۲ هزارو ۹۰۶ دلار کالای صادراتی به وزن ۵ میلیون و ۴۹۵ هزارو ۱۰۱ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است.

وی عنوان کرد: از این میزان کالا، سهم بخش عرب نشین این کشور یک میلیاردو ۱۸۷ میلیون ۴۴۷ هزارو ۹۱۶ دلار به وزن ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۵۶ تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۱۸ درصدی و از نظر وزن افزایش ۴ درصدی داشته است.

عباس زاده تصریح کرد: بخش عرب نشین کشور عراق از مجموع صادرات استان کرمانشاه سهم ۴۸ درصدی وزن و سهم ۵۳ درصدی ارزش را از آن خود کرده است که این حجم از صادرات از طریق گمرکات خسروی و سومار ارسال شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در ادامه سهم بخش کردنشین عراق از مجموع کالای صادراتی استان کرمانشاه در نه ماهه سالجاری را یک میلیاردو ۴۳ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۹۹۰ دلار آن به وزن ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۴۵ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی رشد ۹ درصدی و از لحاظ وزنی افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

وی سهم بخش کردنشین کشور عراق از مجموع کالاهای صادرات استان کرمانشاه را از لحاظ ارزش ۴۷ درصد و نظر وزن ۵۲ درصد عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی از طریق گمرکات پرویزخان، شوشمی و شیخ صله به بخش کردنشین کشور عراق ارسال شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی به هر دو بخش عربی و کردی کشور عراق را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار ، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و ... عنوان کرد.

کد خبر 2765870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha