السودانی: مشکل ازسرگیری صادرات نفت شمال به ترکیه مربوط نمی شود

سرویس عراق و اقلیم کرستان- نخست وزیر عراق گفت که مشکل ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به ترکیه ارتباطی ندارد و به شرکت های تولیدکننده نفت اقلیم مربوط است.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، تأکید کرد که دولت در اتخاذ همه تدابیر لازم برای حمایت از حاکمیت ارضی عراق تردید نخواهد کرد.

السودانی در مصاحبه با شبکه «بلومبرگ» گفت که هیچ طرفی چه داخلی و چه خارجی نمی تواند حق و نقش دولت عراق در تأمین امنیت را سلب کند و افزود: «موضع ما روشن است و در اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از حاکمیت ارضی کشور تردید نخواهیم کرد».

وی ادامه داد که تا کنون مشکلی در تولید و صادرات نفت عراق پیش نیامده و افزود که روشن است که شرایط کنونی برای صادرکنندگان و مصرف کنندگان نفت نگران کننده است.

السودانی نسبت به ادامه جنگ در نوار غزه و کرانه باختری و امکان توسعه نزاع هشدار داد.

نخست وزیر عراق افزود که مشکل ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به طرف ترکیه ای ارتباط ندارد بلکه به شرکت های تولیدکننده نفت اقلیم مربوط می شود و ادامه داد که محور اصلی اختلافات بغداد و اربیل درباره هزینه تولید هر بشکه نفت است.

وی افزود که عراق یک عضو  مؤثر در اوپک است و تصمیمات در اوپک بر اساس مذاکره و تفاهم گرفته می شود و برنامه عراق وابستگی به گاز داخلی است.

السودانی افزود که برنامه عراق آن است که ظرف 3-5 سال آینده در عرصه گاز به خودکفایی برسد و گاز طبیعی را در چاه های نفت نسوزاند و به واردات سالانه 4 میلیارد دلار گاز پایان دهد.

کد خبر 2765956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha