بهترین مرزبانان مردم هستند

سرویس کردستان- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با بیان اینکه امنیت بهترین نعمت خدادادی است گفت: مردم به دنبال آسایش و امنیت هستند بنابراین مردم می توانند بهترین مرزبانان باشند

به گزارش خبرنگار کردپرس احسان درویشی در جمع مردم بخش ننور بانه در دیدار چهره به چهره با مردم روستاهای این بخش ادامه داد: امنیت شامل بخش های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که همه این ها نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ها و رایزنی ها برای بازگشایی مجدد این مرز در حال انجام است گفت: با توجه به دغدغه استاندار کردستان نسبت به معیشت مرزنشینان با تلاش و رایزنی های زیاد مرز موقت هنگه ژال را بازگشایی شد اما بعد از مدتی با دستور دولت مرکزی عراق بسته شد.

درویشی هدف از بازگشایی بازارچه مرزی هنگه ژال صرفا کمک به معیشت مرزنشینان بوده که در قانون تعریف شده اظهار داشت: همه کسانی که کارت مرزنشینی دارند و تمام شاخص های لازم برای برخورداری از مزایای مرزی را دارند باید از مزایای مرز برخوردار شوند و از لطف نظام بهره ببرند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات با گفت وگو و شفافیت حل می شود افزود: مرزها با همکاری و همفکری مردم باید طوری ساماندهی شود که مرزنشینان واقعی بیشترین سود را از مزایای مرز دریافت کنند.

سرپرست فرمانداری بانه خاطر نشان کرد: ضروری است در راستای بازگشایی مجدد این مرز یک آسیب شناسی دقیق با همکاری مردم انجام شود چراکه بازگشایی مرز موقت هنگه ژال برای کمک به معیشت مرزنشینان است و با رفع مشکلات به این هدف مهم جامه عمل بپوشانیم.

درویشی افزود: بحث بازبینی فرآیند استفاده از این بازارچه موقت مرزی در دستور کار قرار دادیم و تصیمات خوبی به صورت شورایی و مشورتی گرفته می شود و تلاش می شود ذینفعان اصلی این بازارچه موقت و پروژه اقتصادی مردم مرزنشین باشند

وی با اشاره به مشکلات و خواسته ها مردم بخش ننور گفت: ما آماده مساعدت در پرونده ها و تسهیل امور هستیم و همت دولت برای فعالیت های عمرانی در بخش های روستای همت مضاعف است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه افزود: فاصله بین مردم و دولت مردان باید به حداقل برسد چراکه شعار دولت ما دولت مردمی است و ما باید با حضور در میان مردم به صورت مستقیم دردها و خواسته های را بشنویم و شفافیت علنی را به وجود بیاوریم و مردم در تصمیم گیری ها مشارکت کند و در جریان تصمیم گیری ها قرار گیرند.

احسان درویشی و هیات همراه در دومین هفته کاری خود با مردم روستاهای کلیه (عباس آباد) هنگه ژال و ننور دیدار کرد.

مهمترین خواسته های مردم روستاهای بخش ننور که در دیدار با سرپرست فرماندار بانه مطرح کردند: بازگشایی مرز موقت هنگه ژال بانه در راستای کمک به معیشت مرزنشینان، آسفالت جاده های بین روستای و بهسازی و تعریض جاده بانه- سیرانبند، ایجاد مدارس متوسطه اول و دوم در روستاها در برای جلوگیری از  ترک تحصیل دانش آموزان و جلوگیری از مهاجرت به شهر و تقویت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت بوده که در دیدار با سرپرست فرماندار بانه مطرح کردند.

کد خبر 2765958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha