دانشگاه کردستان به سازمان بین المللی «سینوو» پیوست

رئیس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه با هدف تقویت همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی به سازمان سینوو و توسعه علمی و آموزشی پیوست.

به گزارش کرد پرس، حامد قادرزاده گفت: سازمان بین المللی سینوو یک شبکه علمی و آموزشی جهانی است که به عنوان یکی از شبکه های وابسته به  COMSTECHکمیته دائمی همکاری علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: به تازگی دانشگاه کردستان به عنوان نقطه کانونی (Focal Point) سازمان سینوو در حوزه کشورهای عراق، ترکیه، اردن، سوریه و لبنان انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: عضویت در سینوو به منظور تقویت شبکه همکاری علمی و پژوهشی و ایجاد پیوندهای مستمر با دیگر اعضای سازمان و همچنین برای توسعه و ارتقای سطح علمی و آموزشی این دانشگاه انجام شده است.

قادرزاده ادامه داد: این اقدام، به تبادل اطلاعات، منابع و تجارب بین دانشگاه کردستان و دیگر اعضای سازمان سینوو کمک می کند و در راستای تحقق اهداف علمی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه آموزش و پژوهش جهان اسلام نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

وی یادآور شد: دانشگاه کردستان با داشتن تقریباً پنج دهه فعالیت در حوزه آموزش و پژوهش، از امکانات و آزمایشگاه های مناسب بهره مند است.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: این دانشگاه دارای آزمایشگاه ها، کارگاه ها و کتابخانه  در زمینه های مختلف علمی مانند علوم پایه، مهندسی، کشاورزی و زیست شناسی است.

قادرزاده گفت: این امکانات به دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه امکان می دهد تا در محیطی پویا و مدرن به انجام تحقیقات خود بپردازند و نتایج بهتری را به دست آورند.

وی اظهار کرد: دانشگاه کردستان همچنین دارای دانشکده های متنوعی است که تخصص های مختلفی را در بر می گیرد. از جمله دانشکده های زبان و ادبیات، علوم پایه، هنر و معماری، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، و مهندسی و علوم پایه.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: هر یک از این دانشکده ها با ارائه برنامه های آموزشی مناسب، به دانشجویان فرصتی عالی برای گسترش دانش و مهارت های خود می دهند.

کد خبر 2765960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha