پیامدهای جدی اعتصاب معلمان در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- خبرگزاری بی بی ان با اشاره به باز ماندن از تحصیل حدود نیمی از دانش آموزان در اقلیم کردستان، این اتفاق را در کنار بحران اقتصادی، یکی از آسیب های جدی برای جامعه کردهای عراق دانسته است.

به گزارش کردپرس، معلمان دو استان سلیمانیه و حلبچه در اقلیم کردستان عراق، در اعتراض به عدم دریافت ماهها حقوق، از حضور در کلای درس در سال جدید تحصیلی خودداری کرده اند. آنها در کنار عدم حضور در کلاس های درس در تظاهرات اعتراضی نیز شرکت داشته اند.

خبرگزاری بی بی ان هنگ کنگ در گزارشی میدانی از این اتفاق آنها را یکی از پدیده های جدید و خطرناک برای جامعه کردهای عراق دانسته است.

این خبرگزاری با اشاره به بازداشت تعدادی از معلمان  در سلیمانیه در روز گذشته توسط نیروهای امنیتی، نسبت به پیامدهای جدی اعتصابات و اعتراضات جامعه معلمان در این منطقه هشدار داده است.

در این گزارش با اشاره به این که حدود 750000 دانش آموز، معادل تقریبا نیمی از کل دانش آموزان اقلیم کردستان عراق، از حضور در مدارس در سال جدید تحصیلی محروم مانده اند تاثیر آن را بر جامعه کردهای عراق جبران ناپذیر توصیف کرده است.

همچنین با اشاره به بحران مالی اقلیم کردستان، در کنار تحریم مدارس از سوی معلمان، این پدیدها نشانه ای از وخیم تر شدن وضعیت در این منطقه از عراق توصیف شده است. البته این خبرگزاری بخشی از این بحران را ناشی از حل نشدن تنش ها میان اربیل و بغداد دانسته است.

کد خبر 2766011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha