کمیسیون دو تاریخ را برای انتخابات پارلمانی کردستان پیشنهاد کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بر اساس ستور العمل جدید کمیسیون عالی انتخابات عراق مقدمات برگزاری انتخابات پارلمان کردستان یک ماه تا 45 روز طول می کشد و کمیسیون نیز دو تاریخ را برای برگزاری انتخابات دورۀ ششم پارلمان کردستان تعیین کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری هاولاتی، بر اساس دستورالعمل جدید کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق مقدمات برگزاری انتخابات پارلمان کردستان از یک ماه تا 45 روز به طول می انجامد که اکنون در اختیار شورای کمیساران قرار گرفته است و کمیسیون انتخابات عراق 19 تا 30 ماه مه را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمان کردستان پیشنهاد کرده است.

طبق دستور العمل جدید کمیسیون یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام شود، ارائه اسامی نامزدها و سپس چاپ فرم های رای گیری برای انتخابات پارلمان کردستان است.

پیش از این نیز بر اساس دستور العمل قبلی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، اسامی کاندیداها باید تا 4 دسامبر 2023 برای تایید تحویل داده می شد و در 7ام همان ماه نیز تعداد لیست های شرکت کننده در پارلمان کردستان مشخص می شد تا در 12 دسامبر 2023، فرم های رای گیری ایجاد شود اما به دلیل مشغول بودن به انتخابات شوراهای استانی و نبود بودجه لازم کمیسیون هیچ کدام از این اقدامات را انجام نداده است.

یکی دیگر از دلایل تأخیر در انجام مقدمات انتخابات پارلمان کردستان این است که کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق منتظر نتیجه شکایتی است که علیه قانون انتخابات پارلمان کردستان به دادگاه عالی فدرال ارائه شده است که در 21 دسامبر دادگاه عالی فدرال جلسه دیگری را در خصوص بررسی این شکایت تشکیل داد و آن را به 4 فوریه 2023 موکول کرد.

کد خبر 2766110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha