٥ سند هویتی برای افراد واجد شرایط رای تعیین شده است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: امسال برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند، صرفاً شناسنامه مدرک هویتی برای رای دادن نیست و پنج سند هویتی برای افراد واجد شرایط رای تعیین شده است.

به گزارش کردپرس، محمدتقی شاهچراغی امروز در جلسه ستاد انتخابات آذربایجان غربی در ارومیه، افزود: با توجه به فرایند جدید انتخابات، شخص واجد شرایط می تواند فقط یک بار با ارائه‌ یکی از پنج مدارک هویتی خود شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت در رای گیری شرکت کند و این مدارک هویتی از طریق دستگاه احراز هویت مستقر در شعب اخذ رای تأیید و ثبت می‌شود.

او اضافه کرد: برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۲، نظیر سال‌های پیش صرفاً داشتن شناسنامه ملاک نبوده و هر کسی با داشتن یکی از مدارک پنج گانه، می‌تواند حضور خود را ثبت و رای خود را به صندوق ها بیندازد.

رئیس ستاد انتخابات کشور به بررسی و صحت سنجی تمامی مسائل نرم افزاری و سخت افزاری انتخابات نیز اشاره کرده و افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی در این دوره از انتخابات، موضوع فناوری ارتباطات و زیرساخت‌ها است تا مردم در دور افتاده‌ترین روستاها بتوانند به راحتی در محل زندگی خود رای را ثبت کنند.

شاهچراغی همچنین با اشاره به فرآیند تکمیل زیرساخت های لازم، اضافه کرد: از ماهها پیش، دوره های آموزشی متعددی برای مدیران و عوامل اجرایی شعب اخذ رای برگزار شده و این آموزش ها در سطح عموم مردم و عوامل اجرایی ادامه خواهد داشت.

او در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف ما، تسهیل روند اخذ رای از مردم است، افزود: در این راستا اقدامات نوآورانه و برنامه ریزی های متعددی صورت گرفته و معتقد هستیم که اجرای خوب انتخابات، در همه ابعاد از جمله مشارکت مردم، اثرگذار است.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با اشاره به قدرت رسانه ها در انتخابات گفت: مطبوعات و رسانه‌های محلی در تبیین ابعاد مختلف انتخابات همراه مردم باشند و با اطلاع رسانی مناسب، در صدد ثبت حضور حماسی مردم در ۱۱ اسفند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باشند.

کد خبر 2766134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha