اتفاقات اخیر برای کولبران بعضی نمایندگان مناطق غربی  را به وزارت خارجه کشاند

سرویس کرمانشاه _ نمایندگان شهرستان های مرزی غرب کشور از طریق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وزارت کشور و وزارت خارجه، پیگیر اتفاقات اخیر برای کولبران در مرز نوسود شدند.

به گزارش کردپرس؛ نمایندگان اورامانات، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و مریوان، سروآباد، سقز و بانه با حضور در وزارت خارجه و دیدار با معاون وزیر و مدیران مربوطه پیگیر اتفاقات ناگوار اخیر برای کولبران در مرز نوسود شدند.

در این دیدار مسئولین وزارت خارجه قول پیگیری جدی اتفاقات اخیر را به نمایندگان دادند.

روز گذشته یک کولبر جوان اهل یکی از روستاهای پاوه به نام هوشیار محمودی در منطقه کلیبر شوشمی در محدوده خاک عراق توسط مرزبانان عراقی معروف به حرس الحدود با ضرب گلوله کشته شد.

همچنین گزارش های رسانه های محلی حاکی از زخمی شدن یک کولبر دیگر به نام «رزگار فرجی» در این حادثه دارد.

طی روزهای گذشته فیلم هایی از بد رفتاری و اذیت و آزار کولبران توسط نیروهای مرزبان حرس الحدود در فضای مجازی منتشر شده که اینگونه رفتارها با انزجار عمومی در میان مردم اقلیم کردستان و منطقه اورامانات روبرو شده است.

 ماموستا تاهیر باموکی امام جمعه مسجد عمربن الخطاب در حلبچه در واکنش به اقدامات حرس الحدود در خصوص کولبران گفت: خدمات بی منت و انسان دوستانه مردم‌ کردستان ایران در ایام جنگ و آوارگی مردم اقلیم کردستان را هیچوقت در ذهن مردم منطقه فراموش نخواهد شد.

ماموستا باموکی اعلام کرد: این اقدام از طرف هر گروه و شخصی که انجام شده باشد، محکوم می کنیم‌.

کد خبر 2766135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha