ترکیه در حال ساخت مرز در عمق ۱۵ کیلومتری خاک سوریه و ضمیمه مناطق تحت تصرفش در سوریه به ترکیه است.

سرویس سوریه - ترکیه در حال ساخت مرزهای جدیدی در عمق ۱۵ کیلومتری مناطق تحت تصرف خود در کردستان سوریه و ضمیمه مناطق تحت تصرفش در این منطقه به خاک ترکیه است.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش‌ها دولت ترکیه در حال ساخت مرزهای جدیدی در عمق ۱۵ کیلومتری مناطق تحت تصرف خود در شمال و شرق سوریه است و می‌خواهد مناطق تحت تصرفش را به خاک ترکیه ضمیمه کند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع امنیتی و ساکنان مناطق تحت تصرف ترکیه در شمال و شرق سوریه، دولت ترکیه در حال ساخت مرز جدیدی در عمق ۱۵ کیلومتری مرزهای کردستان سوریه و ترکیه در سرکانی، گره‌سپی، سیلوک، جرابلس، باب و عفرین است.

منابع گزارش دادند که نیروهای ترکیه از شرق سرکانی در عمق ۱۵ کیلومتری این مناطق اقدام به حفر زمین و دیوار کشی کردنده‌ اند. حفاری زمین که از اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز شد همچنان ادامه دارد. گفته شده که نیروهای ترکیه قصد دارند که این دیوار را از شرق سرکانی تا غرب گره‌سپی با همین عمق امتداد دهند.

منابع این آژانس خبری همچنین اشاره کردند که نیروهای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن قصد دارند دیواری مشابه نیز در مناطق جرابلس، باب، اعزاز و عفرین بسازند، اما اینکه این دیوار تا چه عمقی از خاک سوریه ساخته شود تاکنون به آن اشاره نشده است.

کد خبر 2766187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha