برنامه آمریکا برای خروج از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان -مجله فارن پالیسی به نقل از مقامات وزارت دفاع و خارجه آمریکا، از برنامه‌ریزی این کشور برای خروج نیروهای این کشور از منطقه تحت کنترل کردهای سوری خبر داد.

 به گزارش کردپرس، مجله فارن پالیسی از چهار منبع در وزارت دفاع و خارجه آمریکا نقل کرده است که این کشور دیگر نمی‌خواهد روی ماموریت مبارزه با داعش خود در سوریه سرمایه‌گذاری کند. 

 این مقامات گفته‌اند گفتگوهایی در دولت آمریکا برای تعیین زمان و چگونگی خروج نیروهای آمریکایی سوریه به ویژه منطقه تحت کنترل کردها آغاز شده است. آمریکا بیش از ۲۰ پایگاه نظامی در سوریه احداث کرده است که اکثر آنها در منطقه تحت کنترل کردها و اطراف میادین نفتی و گازی قرار دارد.

 نشریه المانیتور آمریکا نیز اخیراً از طرح دولت جو بایدن برای جایگزین کردن ائتلاف مشترکی از کردها و دولت سوریه به جای ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا خبر داده است. این نشریه نیز به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرده است آمریکا تلاش می‌کند با ایجاد ائتلاف مشترک کردها و دولت مرکزی سوریه،  زمینه را برای خروج نیروهای خود از این کشور خارج کند. مقامات آمریکایی بارها گفتند تنها هدف آنها از حضور در سوریه مبارزه با داعش بوده و ائتلاف آنها با کردها مقطعی و تاکتیکی است.

 مقامات کرد سوریه نیز در ماه‌های اخیر نسبت به ادامه حضور نیروهای آمریکا در سوریه، به ویژه با توجه به انفعال این کشور در برابر حملات ترکیه به کردها ابراز تردید کرده‌اند.

 سام هیلر کارشناس مسائل خاورمیانه نیز ادعا کرده است نیروهای آمریکایی در بهترین حالت، تا پایان دولت جو بایدن در سوریه خواهند بود و رئیس جمهور بعدی آمریکا فارغ از اینکه از چه حزبی باشد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد.

کد خبر 2766196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha