در مورد طرح خروج نیروهای آمریکا از سوریه اطلاعی نداریم

سرویس سوریه - سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن اشاره به اینکه اطلاعاتی در مورد طرح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ندارد، اعلام کرد که تمرکز آمریکا بر شکست نیروهای داعش است.

بە گزارش کردپرس، «پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری با بیان اینکه اطلاعاتی در مورد طرح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ندارد، اعلام کرد که تمرکز آمریکا بر شکست نیروهای داعش است.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که هیچ اطلاعاتی در مورد طرح خروج نیروهایم از سوریه ندارد.»

بنا بر خبر روز سه شنبه المانیتور، وزارت دفاع آمریکا در حال توسعه طرحی برای نزدیک کردن نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) به دولت بشار اسد برای مبارزه با داعش در سوریه است.

المانیتور در خبر خود اشاره کرد که این طرح توسط یک کمیته سیاست‌گذاری مشترک در تاریخ ۱۸ دسامبر با مشارکت شورای امنیت ملی، نمایندگان وزارت خارجه، وزارت دفاع و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) مورد بحث قرار گرفته است.

«مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) نیز روز گذشته در این باره گفت که از هیچ طرحی مبنی بر خروج آمریکا از سوریه اطلاعی ندارد.

کوبانی افزود: «این اولین بار است که چنین طرحی را می‌شنوم، اما حتی اگر چنین طرحی وجود داشته باشد، نزدیک شدن به نیروهای اسد برای ما عملی نیست، زیرا اسد هرگز مذاکراتی (معنادار) با نیروهای کرد انجام نخواهد داد.

کد خبر 2766199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha