بیست و یکمین دور اجلاس آستانه برگزار شد

سرویس سوریه - بیست و یکمین دور اجلاس آستانه روز چهارشنبه و پنجشنبه با حضور نمایندگان ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

بە گزارش کردپرس، بیست و یکمین دور نشست بین‌المللی سوریه موسوم به اجلاس آستانه روز چهارشنبه و پنجشنبه با حضور نمایندگان چندین کشور از جمله ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، از سال ۲۰۱۷، مذاکرات آستانه ۲۱ نشست داشته است که دو مورد از آنها در تفرجگاه سوچی روسیه در سواحل دریای سیاه برگزار شده است.

پیش از این نشست، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت که نشست‌های آستانه برای حل بحران سوریه در بحبوحه تنش‌ها در خاورمیانه بسیار مهم است.

وی گفت که این سفر فرصتی برای گفتگو در مورد تعدادی از موضوعات از جمله تنش در مرزهای سوریه-اردن و سوریه-عراق است.

آخرین دور مذاکرات آستانه بر روند عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق در بحبوحه ادامه اختلافات دو کشور بر سر خروج نیروهای ترکیه از سوریه متمرکز بود.

به گفته آژانس خبری آناتولی، مذاکرات هیأت‌های ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در چارچوب بیست و یکمین اجلاس آستانه انجام خواهند داد.

«احمد یلدیز» معاون وزیر امور خارجه ترکیه ریاست هیئت‌ آنکارا را بر عهده دارد. «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در امور سوریه ریاست هیئت مسکو را و «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی نیز ریاست هیات تهران را بر عهده دارند.

همچنین رهبری هیات دمشق بر عهده «بسام الصباغ» معاون وزیر امور خارجه دولت سوریه و رهبری هیأت مخالفان دولت دمشق نیز بر عهده «احمد طعمه» است.

«نجات رشدی» معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز در این نشست حاضر است. هیات‌های اردن، عراق و لبنان نیز به‌عنوان ناظر در نشست مذکور حضور دارند.

انتظار می‌رود در پایان این نشست بیانیه نهایی صادر شود و هیأت‌های ضامن روند آستانه (روسیه، ایران، ترکیه) و (سازمان ملل، اردن، لبنان و عراق) به عنوان ناظر در هنگام صدور آن بیانیه حضور خواهند داشت.

کد خبر 2766209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha