استاندار آذربایجان‌غربی: چهارمین پایانه بین‌المللی بین ایران و ترکیه احداث می‌شود

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بخشی از سند همکاری و تفاهم‌نامه امضا شده بین کشورهای ایران و ترکیه، مربوط به آذربایجان‌غربی است و احداث پایانه کوزه رش سلماس - گلینجک وان نیز به عنوان چهارمین پایانه بین‌المللی بین ایران و ترکیه در نشست اخیر روسای جمهور دو کشور مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان امروز در گفت و گویی خبری در آنکارا  گفت: در هشتمین شورای عالی همکاری اقتصادی ایران و ترکیه با حضور روسای جمهور دو کشور و هیئت همراه، ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری به امضای طرفین رسید.

او همچنین با اشاره به توافقات ایران و ترکیه در حوزه مناطق آزاد، بیان کرد: با انجام مطالعات مربوطه و آغاز روند احداث منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه، تحول بزرگی در حوزه اقتصادی آذربایجان‌غربی ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به احداث پایانه کوزه رش سلماس - گلینجک وان نیز اشاره کرده و افزود: احداث چهارمین پایانه بین‌المللی بین ایران و ترکیه در نشست اخیر روسای جمهور دو کشور مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

معتمدیان همچنین با اشاره به موضوع تجارت ترجیحی دو کشور، افزود: آزادسازی تجارت ۶۷ قلم کالا از برخی محدودیت‌های نظارتی، در قالب کمیسیون‌های اقتصادی بعدی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

او در ادامه با تاکید بر اجرایی و عملیاتی شدن توافقات اخیر بین دو کشور در سطوح پایین‌تر، افزود: در اجلاس بعدی کمیسیون اقتصادی، توافقات کلی در نشست اخیر روسای جمهور ایران و ترکیه به صورت ریزتر مورد بررسی و کارشناسی قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌غربی به هم مرزی با ٣کشور و استقرار ۲۵ درصد پایانه‌ها و گمرکات استان نیز اشاره کرده و گفت: آذربایجان‌غربی نقش مهمی در حوزه تجارت بین‌الملل داشته و دروازه ورودی ریلی و جاده‌ای ایران به اروپا است. همچنین توافقات جدید ایران و ترکیه در راستای تحقق تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری بوده و در رونق اقتصاد و اشتغال آذربایجان‌غربی اثرات بسیاری خواهد داشت.

کد خبر 2766217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha