پنتاگون منتظر تصمیم کنگره درباره فروش F-16 به ترکیه است

سرویس ترکیه - خبرگزاری دولت ترکیه به نقل از یک مقام آمریکایی از اعلام آمادگی بایدن برای فروش F-16 به ترکیه و انتظار پنتاگون برای پاسخ کنگره خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری آناتولی به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود از اعلام آمادگی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای فروش جنگنده های F-16 به ترکیه خبر داد. آناتولی همچنین در گزارشی دیگری در گفتگو با سخنگوی پنتاگون از انتظار این سازمان نظامی برای تصمیم کنگره در زمینه فروش جنگنده های F-16 به ترکیه خبر داد.

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری آناتولی گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا امروز در جمع روسای و اعضای کمیته‌های امور خارجه سنا و مجلس نمایندگان، از تصویب پروتکل‌های الحاق سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توسط پارلمان ترکیه استقبال کرد.»

او افزود: «بایدن نامه‌ای ارسال کرد که قصد دارد در مورد فروش جنگنده‌های F-16 به ترکیه 
به کنگره رسما اطلاع رسانی کند.»

این مقام آمریکایی گفت: «بایدن از کنگره خواست تا بدون تاخیر روند فروش F-16 به ترکیه را پیش ببرد.»

پنتاگون منتظر تصمیم کنگره درباره فروش F-16 به ترکیه است

در همین زمینه ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با بخش ترکی خبرگزاری آناتولی گفت: «ما می‌خواهیم به همکاری خود با ترکیه به عنوان یک متحد استراتژیک ناتو، ادامه دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که ارتش ترکیه نه تنها از شهروندان خود محافظت می‌کند، بلکه از قابلیت‌های پیشرفته‌ای به عنوان یکی از اعضای کلیدی ائتلاف ناتو برخوردار است».

رایدر با بیان اینکه پنتاگون باور دارد که نسل جدید F-16 ها قابلیت های حیاتی را در اختیار نیروی هوایی ترکیه قرار می دهند، تصریح کرد که از نوسازی ارتش ترکیه حمایت می کنند.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه هدف اصلی ناتو مبارزه با داعش است، گفت: «امروز تشکیل کمیسیون عالی نظامی را اعلام کردیم که شامل یک سری جلسات بین ما و مقامات عراقی خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که ماموریت نظامی ائتلاف به یک ماموریت دائمی همکاری امنیتی دوجانبه تبدیل خواهد شد.» 

رایدر همچنین اخبار مربوط به مذاکره با دولت بغداد را تایید کرد.

کد خبر 2766226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha