آغاز سومین عملیات موسوم به بشردوستانه و امینتی علیه داعش در اردوگاه هول

سرویس سوریه - نیروهای آسایش کردستان سوریه مرحله سوم عملیات موسوم به «عملیات بشردوستانه و امنیتی» را در اردوگاه هول آغاز کردند.

به گزارش کردپرس، فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(آسایش) مرحله سوم عملیات موسوم به «عملیات بشردوستانه و امنیتی» را در اردوگاه هول آغاز کردند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، نیروهای آسایش کردستان سوریه با پشتیبانی نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) و یگان‌های حفاظت از زنان (YPJ) مرحله سوم عملیات «انسانیت و امنیت» را علیه هسته‌های داعش در اردوگاه هول آغاز کردند.

فرماندهی آسایش کردستان سوریه در مورد این عملیات بیانیه‌ای به رسانه‌ها داد. 

«علی حسن» عضو فرماندهی کل نیروهای آسایش کردستان سوریه، بیانیه را به زبان عربی و «روکن جمال» سخنگوی YPJ، آن را به زبان کردی قرائت کرد که این بیانیه به شرح زیر است: « در سال‌های گذشته، AANES و نیروهای امنیتی و نظامی آن تمامی مسئولیت‌های مربوط به جلوگیری از افزایش تهدید تروریستی در اردوگاه هول و کاهش فعالیت‌های تروریستی هسته‌های داعش علیه ساکنان این اردوگاه را بر دوش گرفته‌اند و این امر به دلیل عدم توجه نیروهای بین‌المللی که باید مسئولیت این پرونده خطرناک را بر عهده می گرفتند، روی داده است.»

در ادامه بیانیه آسایش کردستان سوریه آمده است: « با گذشت زمان، هسته‌های داعش تحرکات، فعالیت‌ها و جمعیت اعضای خود را در داخل اردوگاه افزایش دادند. این افزایش همزمان با درگیری نیروهای نظامی و امنیتی در پاسخ به حملات دولت ترکیه و نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه اتفاق افتاد. از این رو، اعضای داعش بسیاری از فعالیت‌های ارعاب و کشتار را انجام دادند. آنها همچنین بر ساکنان اردوگاه فشار آوردند و کمک‌های بشردوستانه مانند لوازم بهداشتی را سوزاندند و از رسیدن آنها به اردوگاه به صورت مسالمت آمیز جلوگیری کردند. به این ترتیب آنها سعی کردند با ایجاد محیطی مناسب برای هسته‌های تروریستی، کودکان بیشتری را درگیر کنند و از طریق زنان داعشی که نقش فعالی در احیای داعش دارند، افکار رادیکال و خشونت‌آمیز را به کودکان آموزش دهند. آنها همچنین برنامه‌های خود را برای آدم‌ربایی و ایجاد سردرگمی در اردوگاه افزایش دادند تا امنیت اردوگاه را از بین ببرند. علاوه بر این اقدامات، اعترافات بسیاری از هسته‌های داعش که اخیرا دستگیر شده‌اند، تأیید می‌کند که این افراد با دستور مستقیم از سرکرده‌های خود، با برقراری ارتباط با تحرکات اعضای داخل اردوگاه، قصد داشتند از بیرون به اردوگاه حمله کنند. اردوگاه هول همچنان هدف اصلی و ابزار تبلیغاتی داعش است و در تمامی نشریات خود از آن استفاده می‌کند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «بنابراین، در ادامه مبارزه ارزشمند و وظایف اخلاقی و انسانی ما برای جلوگیری از احیای داعش، به عنوان نیروهای آسایش کردستان سوریه و نیروهای SDF به رهبری YPJ و با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش، مرحله سوم عملیات موسوم به « انسانیت و امنیت» را در اردوگاه هول را اعلام می کنیم. این عملیات اعضای هسته‌های داعش و خشکاندن حلقه‌های روابط آنها، دستگیری تروریست‌ها از جمله مسئولین حملات تروریستی و همدستان آنها و همچنین کسانی که افکار رادیکال و خشونت آمیز را در بین کودکان گسترش می دهند، هدف قرار خواهد داد.»

لازم به ذکر است که نیروهای آسایش کردستان سوریه در تاریخ ۲۵ آگوست سال ۲۰۲۲ مرحله دوم عملیات موسوم به «انسان‌دوستانه و امنیتی» را علیه هسته‌های پنهان داعش در اردوگاه «هول» آغاز کردند.

اردوگاه هول در ۴۵ کیلومتری شرق شهر «حسکه» قرار دارد و خطرناکترین اردوگاه جهان است.

کد خبر 2766258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha