سه چالش بزرگ نیروهای کرد سوریه از نگاه اندیشکده کی پی آی آمریکا

بر اساس گزارش موسسه کی پی آی، نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها با سه چالش مهم حملات ترکیه، داعش و شورش قبایل عرب در شرق دیرالزور سوریه روبرو هستند.

از نظر این اندیشکده حملات ترکیه، تهاجم هسته های مخفی داعش و شورش قبایل عرب در شرق دیرالزور سه چالش بزرگ پیش روی  نیروهای دموکراتیک سوریه است.
بر اساس تحلیل این اندیشکده، هم حملات ترکیه و هم حملات غافلگیرانه هسته های مخفی داعش علیه نیروهای دموکراتیک سوریه افزایش یافته است. در کنار این ها درگیری های جسته گریخته با جنگجویان وابسه به قبایل عرب در شرق دیرالزور سوریه موقعیت نیروهای دموکراتیک سوریه را بیشتر در معرض خطر قرار داده است.
در این تحلیل گفته شده که تنها منطقه ای که ترکیه اقدام به کشتن فرماندهان کرد سوریه نکرده منطقه شرق دیرالزور سوریه است اما جنگجویان قبایل عرب در این مطنقه اخیرا یکی از فرماندهان اصلی نیروهای دموکراتیک سوریه در منطقه را ترور کردند.
اندیشکده کی پی آی بر این باور است که نیروهای کرد سوریه با حملا ترکیه و نیروهای وابسته به قبایل عرب تحت فشار قرار گرفته است. در کنار آن،  تشدید فعالیت داعش ادامه حیات نیروهای دموکراتیک سوریه را با چالش روبرو کرده است.
این موسسه همچنین عدم توافق کردها با دولت مرکزی سوریه و نیز نامعلوم بودن مسئله ادامه حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه را با چالش بیشتری مواجه کرده است.

کد خبر 2766347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha