میزان مبادلات تجاری از گمرکات کردستان به ۳۵۵۰ هزار تن رسید

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان گفت: میزان مبادلات تجاری شامل صادرات، واردات و ترانزیت انجام شده از مرزها استان افزون بر ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن انواع کالا بوده است.

به گزارش کرد پرس، فرامرز امیدی گفت: حجم مبادلات تجاری در گمرکات استان در سال جاری به بیش از ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار رسید.

وی اظهار کرد: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۳۴۱ هزار تن و میزان واردات هم ۹۰ هزار تن بوده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان به نقش بارز گمرک در بالندگی اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: گمرک یکی از محوری ترین تشکیلات اجرایی برنامه های اقتصادی کشور در زمینه تجارت مرزی است.

امیدی با اشاره به اینکه گمرکات استان هم خدمات بهینه و بهنگام را در راستای بهبود فرآیندهای تشریفات ورود و خروج کالا به فعالان اقتصادی ارائه می دهد، ادامه داد: با بهره مندی از راهبرد گمرک نوین و الکترونیک برای دستیابی به اهداف مشخص شده در حوزه اقتصادی کشور نقش ایفا می کنیم.

وی شعار سال ۲۰۲۴ روز جهانی گمرک را تعامل هدفمند گمرک با شرکای سنتی و جدید دانست و یادآور شد: راهبرد گمرک تعامل سازنده با فعالان بخش اقتصادی و همکاری با دستگاه های ذیربط در امر بازرگانی فرامرزی است.

کد خبر 2766369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha