دین حاکم باشد استقلال، آزادی و جمهوریت نیز نهادینه می شود

سرویس ایلام - رییس دانشگاه ایلام در هشتمین اجلاس نماز استان ایلام عنوان کرد: جریان نماز باید بر جامعه حاکم باشد که در این صورت بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر طاهر علی‌محمدی گفت: انقلاب اسلامی آرمانگرا غایت‌گرا و جهان‌شمول است و در اهدافی که امام برای انقلاب اسلامی ذکر کردند حاکمیت دین و ارزشهای اسلامی در جامعه محوریت دارد. وقتی که دین حاکم باشد استقلال آزادی و جمهوریت نیز نهادینه خواهد شد.

او گفت: اگر هدف واقعی خلقت را عبادت بدانیم امام خواست جامعه ای در راه رسیدن به عبودیت ایجاد بشود و مسیر جامعه ایرانی و کل جهان برای رسیدن به عبودیت هموار شود.

رئیس دانشگاه ایلام خاطرنشان کرد: بسیاری از اعمال و اذکار عبادت است و هر کدام نیز به جای خود اثرگذار هستند اما با توجه به آیات و روایات و تجربه ربوبی و عرفانی بزرگان ما، عالی ترین درجه عبودیت نماز است.

وی افزود: نماز باعث عروج انسان شده و باعث می‌شود نمازگزار یک سفر معنوی را از الله اکبر شروع کند و از آن عالم با سلام به رسول خدا دوباره وارد عالم واقع شود.

علی‌محمدی ادامه داد: محور و معیار پذیرش سایر اعمال و سبب ساز انجام سایر عبادات نماز است و راه ارتباطی خدا با مخلوقات و راه ورود به مسیر عبادت و دین نماز است.

دانشیار الهیات توضیح داد: تاکید روایات بر عدم ترک نماز در هیچ حالتی است و در خصوص هیچ عمل عبادی به جز نماز نیامده که پاک کننده سیئات و ناهی از فحشا و منکرات باشد.

او گفت: نماز دائمی است و انسان دائما با خدا ارتباط دائم دارد و طبیعتاً از گناهان به همان اندازه دور خواهد شد و اگر اشتغال به گناه داشته باشد امید است که این نماز وی را نجات بدهد.

هر کس نماز بخواند بنا به ظرفیت وجودی و کیفیت نمازش مانعیتی در برابر گناه برای وی ایجاد می‌شود و این نماز به شکل تکوینی و روز به روز نمازگزار را بالاتر می‌برد.

مسئولین جدا از وظایف مدیریتی باید اهتمام به اقامه نماز و ترویج نماز داشته باشند و باید جریان نماز بر جامعه حاکم بشود که در این صورت بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

کد خبر 2766408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha