تردد در گردنه های کردستان با زنجیر چرخ امکان پذیر است/انسداد راه ۵۰۵ روستا

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به شرایط جوی و کولاک برف، در حال حاضر تردد در گردنه های استان و برخی از محورهای اصلی با فقط زنجیر چرخ امکان پذیر است.

صلاح الدین محمدی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: بر اساس پایش دوربین های نظارت تصویری مرکز در حال حاضر در محور های سنندج - همدان، مریوان - سقز، دیواندره - بیجار، دیواندره - سقز، بانه - سقز و سنندج - مریوان بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با تأکید بر اینکه جاده های استان در سطح گردنه ها و ارتفاعات بدلیل برودت هوا لغزنده است، اظهار کرد: تردد در محورهای یاد شده و گردنه ها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

محمدی افزود: با توجه‌ به شرایط جوی، بارش برف و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان مردم از هرگونه سفرهای غیرضروری به طور جدی بپرهیزند.

وی ادامه داد: هم وطنان درصورت نیاز حیاتی به سفر، قبل از سفر از طریق برقراری تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند و تجهیزات زمستانه با خود همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در پایان از انسداد راه ارتباطی ۵۰۵ روستای استان خبر داد و یادآور شد: نیروی راهداری در محورهای مواصلاتی استان در حال انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد راه روستایی مسدود شده ۱۰ روستا در سنندج، ۲۰ روستا در سقز، ۲۰۰ روستا در بیجار، ۱۰۰ روستا در دیواندره، ۲۰ روستا در کامیاران، ۵ روستا در مریوان، ۹۰ روستا در قروه و ۶۰ روستا در دهگلان قرار دارد. 

کد خبر 2766482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha