تالاب بین المللی «قوپی باباعلی» مهاباد برای دومین بار آبگیری شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت : تالاب بین المللی قوپی باباعلی شهرستان مهاباد ، پس از ۲۰ سال خشکی ، امسال برای دومین سال پیاپی آبگیری می شود و رهاسازی آب به پیکره این تالاب از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش کردپرس، سعید شهند در این باره بیان کرد: در اجرای مصوبات کارگروه استانی احیای دریاچه ارومیه ، توانستیم این تالاب بین المللی را که از تالابهای فصلی و مهم در استان است ، برای دومین سال پیاپی ، آبگیری کنیم. 

او افزود: با توجه به بارندگی های اخیر، منابع آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه تقویت شده است و تلاش می کنیم با توجه به تامین نیاز آبی این تالاب وضعیت آبی آن را به شرایط اکولوژیکی نزدیک و تثبیت کنیم.

شهند اظهار کرد: تالاب بین‌المللی قوپی‌باباعلی مهاباد با وسعت ۵۰۰  هکتار از مهمترین تالاب‌های فصلی استان در شهرستان مهاباد است که زیستگاه پرندگانی نظیر اردک سرسبز و سرحنایی، آنقوت، انواع غاز، فلامینگو و تنجه است و در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر و در مسیر جاده مهاباد به میاندوآب و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی، در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاش های نمایندگان انجمن های مردم نهاد زیست محیطی شهرهای تالابی جنوب استان و ادریس وهابی ، محسن معارف پناه و فرشید وکیلی تقدیر کرد .
 
کد خبر 2766483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha