جمعی از احزاب و سازمانها: دستاوردهای کُردها در معرض خطر است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جمعی از احزاب و سازمان ها در بیانیه‌ای گفتند: «مشکلات، جنگ و درگیری‌ها بین نیروهای اقلیم و بین‌المللی روز به روز بیشتر می‌شود. این جنگ و درگیری‌ها تأثیر مستقیمی بر مسئله کرد دارد».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، جنبش تغییر، حزب زحمت کشان کردستان، حزب محافظان کردستان، حزب شیوعی کردستان، اتحاد قومی دمکرات کردستان، جنبش دمکرات خلق کردستان، حزب سوسیالیست کردستان، جنبش آزادی کردستان، جماعت عدالت کردستان، اتحاد نمایندگان پارلمان کردستان و آژانس استاندارد اشاره می کنند: «این مسئله در ترکیه، ایران و سوریه نه تنها حل نشده باقی مانده است، بلکه حتی به رسمیت شناخته نمی شود و جنگ و درگیری ها این خطر را ایجاد می کند که دولت اقلیم و نهادهای آن نیز بی محتوا و بی معنا بمانند».

آنها همچنین می‌گویند: «اشغالگری ها و حملات پهپادی ترکیه و ایران به خاک کردستان عراق این واقعیت را ثابت می کند. بنابراین تا زمانی که راه حلی جامع برای مسئله کرد پیدا نشود، همه دستاوردهای مردم کرد در معرض خطر است».

این احزاب و سازمان ها افزودند: «حملات روزانه دولت ترکیه به کردستان عراق و کردستان سوریه با هدف سرکوب و نابودی جنبش آزادی در کردستان و از بین بردن دستاوردهای کردستان عراق انجام می شود. هدف آنها بجز اشغال کردستان، ایجاد جنگ بین کردها بایکدیگر است، بنابراین، ما به دلیل این احساس خطر از همه دلسوزان کرد در احزاب سیاسی و شخصیت های میهنی می خواهیم که نقش خود را ایفا کنند و برای توقف این جنگ و از سرگیری روند حل مسائل تلاش کنند».

کد خبر 2766487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha