۶۸۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی کردستان قرار دارند/پرداخت ۳۵۰۴ میلیارد تومان به بازنشستگان

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان گفت: ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ نفر اصلی و تبعی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که ۴۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

به گزارش کرد پرس، سیدصلاح قریشی در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: در حال حاضر ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر بیمه شده تامین اجتماعی را دارند که در زیربخش های مختلف ارایه خدمت می شوند.

وی اظهار کرد: ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ نفر اصلی و تبعی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که ۴۰ درصد جمعیت استان و ۵۳ درصد جمعیت شهری را شامل می شود و خوشبختانه با طرح های جدیدی که در دست داریم، این آمار رو به افزایش است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان افزود: امسال تا پایان دی ماه در خصوص پرداخت تعهدات به بازنشستگان، مستمری بگیران و از کار افتادگان ۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان پرداختی داشته ایم.

قریشی ادامه داد: پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و برگزاری المپیادهای ورزشی برای بازنشستگان بخش دیگری از خدماتی است که توسط بیمه تامین اجتماعی کردستان به تحت پوششان خود ارایه می شود.

وی با بیان اینکه تعداد کارگاه های مشمول فعال در بحث بیمه شدن اجباری کارگران نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: این کارگاه ها در حال حاضر ۱۹ هزار و ۸۹۹ مورد است به طور مستمر از آنها بازرسی می شود.

کد خبر 2766520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha