راه حل اصلی نجات دریاچه ارومیه حذف هاله سبز اطراف دریاچه است

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: راه حل اصلی نجات دریاچه ارومیه، حذف هاله سبز از اطراف دریاچه است و ما در این خصوص محکم در دولت ایستاده ایم و قطعا دریاچه ارومیه را نجات خواهیم داد.

به گزارش کردپرس، علی سلاجقه در آیین گرامیداشت روز جهانی تالاب ها گفت: در بحث‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احیای دریاچه اقدامات خوبی انجام شده و محکم ایستاده‌ایم تا دریاچه ارومیه احیا شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در آخرین نشست‌ ستاد احیای تالاب‌های کشور اعتبارهای خوبی برای احیای دریاچه ارومیه تصویب شد، افزود: نباید میانگین بارش‌های متفاوت در کشورهای همسایه را با ایران مقایسه کرد. در زمینه احیای دریاچه ارومیه از وزارت نیرو می‌خواهیم که به تعهدات خود عمل کند، همچنین کاهش کشت‌های آب بر و حفر چاه‌های غیرمجاز از اقدامات در دست انجام این سازمان برای نجات این دریاچه است.

او افزود: در بحث‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احیای دریاچه اقدامات خوبی انجام شده و محکم ایستاده‌ایم تا دریاچه ارومیه احیا شود و مدیریت سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه با تزریق اعتبارهای دولتی تکمیل شده است

سلاجقه تاکید کرد: در بحث مدیریت نرم نیز چنانچه ‌هاله‌های سبز کفه سفید اطراف دریاچه حذف و مدیریت شود، به عنوان مسئول محیط زیست کشور اعلام می‌کنم وضعیت دریاچه ارومیه بهبود می یابد.

معاون رییس جمهور افزود: من در مورد دریاچه ارومیه یک نکته را عنوان می کنم که راه حل اصلی نجات دریاچه ارومیه است. ما یک کمربند سبز دور دریاچه ارومیه داریم که اگر این هاله سبز از اطراف دریاچه ارومیه حذف شود دریاچه ارومیه حال و روز بهتری خواهد داشت و ما در این خصوص محکم در دولت ایستاده ایم و قطعا دریاچه ارومیه را نجات خواهیم داد.

کد خبر 2766563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha