۶۵ پروژه در بخش کشاورزی در کردستان افتتاح می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ۶۵ پروژه در حوزه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: زندگی و معیشت بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش کشاورزی مرتبط است و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه آن با بهره مندی از نیروهای توانمند و متخصص به خدمت رسانی به مردم استان مشغول است.

وی افزود: امسال نیز همچون دیگر سنوات گذشته و همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد افتتاح ده ها پروژه در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: در ایام مبارک دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان در سطح استان هستیم.

اسکندری ادامه داد: در قالب این پروژه ها در مجموع برای یک هزار و ۴۸۱ نفر اشتغال زایی مستقیم و برای ۲ هزار و ۴۶۶ نفر اشتغال زایی غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی به تشریح پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال پرداخت و یادآور شد: در بخش آب و خاک ۲۹ پروژه با اعتبار ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در بخش صنایع کشاورزی ۱۵ پروژه با اعتبار ۲۶۹ میلیارد و ۶۰۰ میلین تومان، در بخش دام ۶ پروژه با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان و در بخش باغبانی و گلخانه ۵ پروژه با اعتبار ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: همچنین در بخش شیلات و آبزی پروری ۴ پروژه با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری ۴ پروژه با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در بخش تعاون روستایی یک پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در بخش طیور یک پروژه با اعتبار ۴ میلیارد تومان در این ایام به بهره برداری می رسد.

کد خبر 2766609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha