پیام ترکمانهای کرکوک علیه کردها و نیروی پیشمرگه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از رهبران جبهه ترکمان علیه کردها و پیشمرگه بیانیه ای صادر و اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه بازگشت نیروهای پیشمرگه به کرکوک را نمی دهیم، وی همچنین گفت: «اجازه نمی دهیم نیروها و اختیارات کردها به کرکوک بازگردد».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، فوزی اکرم ترزی، نماینده سابق پارلمان عراق و یکی از رهبران جبهه ترکمان اعلام کرد: «راه حلی برای پایان دادن به بحرانهای استان کرکوک و تشکیل سریعتر دولت محلی در این استان وجود دارد».

ترزی در اظهاراتی به خبرگزاری بغدادالیوم گفته است: « ما اجازه بازگشت نیروهای پیشمرگه را نخواهیم داد و همچنین اجازه بازگشت نیروها و اختیارات کرد به کرکوک و بازگرداندن این شهر به اوضاع سابق را نخواهیم داد».

وی اشاره کرد که انحصار پست استانداری کرکوک در دست کردها، چیزی است که آنها نمی پذیرند.

این عضو سابق پارلمان عراق تصریح کرد: «راه حل این است که اختیارات امنیتی و مدیریتی به نسبت 32 درصد برای هر اقلیت و پست استانداری به صورت چرخشی بین سه اقلیت تقسیم شود».

در 5 فوریه 2024، نمایندگان کرد و مسیحی در کرکوک برای تشکیل جلسه ای در خصوص تشکیل دولت محلی این استان در ساختمان شورای استان حضور پیدا کردند، اما تعداد آنها به حد نصاب قانونی نرسید، زیرا فقط 8 کرسی از کل 16 کرسی در آن جلسه شرکت کردند و عرب و ترکمان نیز این جلسه را تحریم کردند.

کد خبر 2766789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha