اظهار بی اطلاعی آمریکا از حمله ترکیه به زیرساخت‌های غیرنظامی در شمال شرق سوریه

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد این کشور از حملات ترکیه به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه اطلاع ندارد.

به گزارش کردپرس، ترکیه از تابستان گذشته حملات سنگین هوایی به زیرساخت‌های غیرنظامی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه انجام داده است. ترکیه بسیاری از میدان‌های نفتی پالایشگاه‌ها تصفیه خانه‌ها و ایستگاه‌های توزیع برق، گاز و آب را هدف قرار داده است.

 مقامات کرد سوریه در مصاحبه با خبرگزاری‌ها اعلام کردند میلیون‌ها نفر در منطقه شمال و شمال شرق سوریه بر اثر بمباران زیرساخت‌ها توسط ترکیه از دسترسی به آب بهداشتی و برق و سوخت محروم شده‌اند. مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه از آمریکا خواسته است توان دفاعی کردها در برابر حملات هوایی ترکیه را بیشتر کند.

 اما روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا نوشت: واشنگتن از حمله ترکیه به زیرساخت‌ها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه اطلاع ندارد. این مقام ارشد در پنتاگون از اظهار نظر درباره تنش میان ترکیه و کردهای سوریه خودداری کرده است.

 او تاکید کرده است که آمریکا از گزارش‌های منتشر شده درباره حمله ترکیه به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه تحت کنترل کردها به هیچ وجه اطلاع ندارد.

 با این حال، مظلوم کوبانی امروز در یک کنفرانس خبری از آسیب شدید این حملات به منابع و مخازن نفتی خبر داد که مهمترین منابع درآمد برای اداره خودگردان کردی در سوریه است.

کد خبر 2766796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha